بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟ بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟

بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟

ورزش سه: امشب و به جز برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در موناکو، یکی از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرجیل فن دایک به عنوان بهترین بازیکن فصل اروپا برگزیده خواهد شد.

هر سه فوق ستاره عملکرد قابل توجهی در سال ۲۰۱۹ ارائه داده و کلکسیونی از افتخارات فردی و تیمی را جمع آوری کرده اند. در ادامه نگاهی گذرا به عملکرد لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرجیل فن دایک خواهیم داشت.

چه کسی لایق جایزه مرد سال اروپاست؟

لیونل مسی

ستاره آرژانتینی بارسلونا اگرچه یک بار دیگر در فتح لیگ قهرمانان ناکام ماند، اما از نظر فردی آمار فوق العاده ای داشت و موفق شد در مجموع در عرصه ملی و باشگاهی در ۵۸ بازی ۵۴ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴۶۴۶ دقیقه بازی کرده و هر ۸۶ دقیقه یک بار موفق به گلزنی شد تا روند خیره کننده خود را ادامه دهد.

بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟

اما نقطه منفی کارنامه لیونل مسی عدم کسب قهرمانی با بارسلونا در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری و البته در ادامه با لباس تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه ریکا بود. کوپا به بدترین شکل ممکن برای او به پایان رسید و درگیری با گری مدل و مصاحبه های جنجالی، آخرین اپیزود تورنمنت تلخ لیونل مسی بود.

آقای گل لالیگا و لیگ قهرمانان، پیش از این دو بار و در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عنوان بهترین بازیکن اروپا را از آن خود کرده و به دنبال کسب سومین جایزه است.

کریستیانو رونالدو

ستاره ۳۴ ساله پرتغالی که در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بهترین بازیکن اروپا شده، در سالی که گذشت همانند گذشته در امر گلزنی موفق نبود. رونالدو در مجموع در لباس تیم ملی پرتغال و یوونتوس ۴۷ بار و ۳۹۴۶ دقیقه در سال ۲۰۱۹ به میدان رفت و موفق به زدن ۳۱ گل شد که در مقایسه با کارنامه غیرقابل توصیف سالهای قبل او، رقم پایین تری به شمار می آید.

حتما بخوانید:  دختر نواز شریف توسط پلیس پاکستان بازداشت شد

بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟

در اولین فصل حضور در سری آ، رونالدو ابتدا در اوایل سال ۲۰۱۹ با یوونتوس سوپرکاپ ایتالیا را فتح کرد و در ادامه روند قهرمانی بیانکونری در سری آ نیز ادامه یافت و ستاره پرتغالی نیز این فصل در آن نقش آفرینی کرد.

اما اگرچه یوونتوس این ستاره ۱۰۰ میلیون یورویی را برای فتح لیگ قهرمانان جذب کرده بود، اما آژاکس سد محکمی برای موفقیت بیانکونری شد. اما در ابتدای تابستان رونالدو و هم بازیانش با غلبه بر هلند فاتح لیگ ملت های اروپا شدند تا دوران افتخارآفرینی پرتغال با کاپیتانی رونالدو ادامه یابد.

ویرجیل فن دایک

مدافع مقتدر هلندی در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۵۹ بار و ۵۳۰۵ برای تیم ملی هلند و باشگاه لیورپول به میدان رفت و آمار فوق العاده ای را از خود بر جای گذاشت. شاید مهم ترین دستاورد ویرجیل فن دایک، انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره بود.

بازیکن سال اروپا؛ مسی، کریس یا فن‌دایک؟

با درخشش ویرجیل فن دایک، مرسی سایدی ها بعد از ۱۴ سال و در فصلی خاطره انگیز فاتح لیگ قهرمانان شدند. اما طلسم ناکامی در لیگ برتر ادامه یافت و این بار منچسترسیتی اجازه نداد حسرت سه دهه لیورپولی ها در انگلیس به پایان برسد. ویرجیل فن دایک همچنین با لباس تیم ملی هلند تا آستانه فتح لیگ ملت های اروپا نیز پیش رفت، اما در نهایت تیم ملی پرتغال مانع قهرمانی لاله های نارنجی شد.

فن دایک در ۳۵۰ دوئل از ۴۷۵ دوئل در رده ملی و باشگاهی موفق بود و تا همین هفته قبل حتی یک بار هم در عرصه باشگاهی دریبل نخورده بود. عدم انتخاب مدافعان به عنوان بهترین بازیکن سال شاید مهم ترین مانع رسیدن این عنوان به فن دایک باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *