باشگاه استقلال: مجیدی قرارداد دارد و باید بماند باشگاه استقلال: مجیدی قرارداد دارد و باید بماند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / باشگاه استقلال: مجیدی قرارداد دارد و باید بماند

باشگاه استقلال: مجیدی قرارداد دارد و باید بماند

خبرگزاری مهر: مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه شکایت استراماچونی از استقلال ۲۸۵ صفحه است، گفت: فرهاد مجیدی با باشگاه قرارداد دارد و باید تیم را در آستانه فینال جام حذفی جمع کند.

احمد سعادتمند درباره استعفای فرهاد مجیدی سرمربی این تیم گفت: ما یک باشگاه حرفه ای هستیم. باشگاه استقلال ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بابت بدهی از سال ۱۳۹۴ پرداخت کرده تا مجوز حرفه ای بگیریم. کاری ندارم چقدر پرداخت این پول چقدر سخت است. بنابراین باید با تمام مسائل حرفه ای برخورد کنیم.

وی افزود: لیونل مسی هفته گذشته اعلام کرد من سال گذشته نیستم. ما هم انتظار داریم اگر قرار است نباشم، رسما استعفا بدهم. اگر قرار است سرمربی، سرپرست و یا معاونان نباشند، رسما اقدام کنند. به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال می گویم سرمربی یک فصل دیگر قرارداد دارد و مجیدی باید روی نیمکت بنشیند. در آستانه فینال جام حذفی هستیم. بعد از ماه ها با برد در دربی دل هواداران شاد شده است. در آستانه یک جام هستیم و بازی مهمی داریم. سرمربی هم باید تیم را برای قهرمانی جمع کند.

باشگاه استقلال: مجیدی قرارداد دارد و باید بماند

مدیرعامل استقلال درباره اینکه آیا با آندره استراماچونی برای بازگشت مذاکره کرده بود؟ تاکید کرد: روز ششم مرداد ششمین جلسه هیات مدیره بود و پرونده استراماچونی بررسی شد. هیات مدیره بنده مرا به سفر به ایتالیا ملزم کرد. بند هفت مصوبه شش مردادماه استقلال سفر فوری مدیرعامل به ایتالیا برای تعامل و تخفیف از استراماچونی بود. شکایت استراماچونی از استقلال ۲۸۵ صفحه است.

سعادتمند با تشریح روند سفرش به ایتالیا و اینکه این سفر از قصد پیش از دربی هماهنگ نشده بود، درباره در جریان نبودن وزارت ورزش از این سفر گفت: ما صحبت زیادی کردیم. حدود دو ماه حضوری و شفاهی صحبت کردیم. هیچ قصد و غرضی برای رفتن به ایتالیا قبل از دربی و آوردن استراماچونی در کار نبود.

مدیرعامل استقلال گفت: به خاطر منافع باشگاه، صرف و صلاح دولت به ایتالیا رفتم نه اینکه بخواهم استراماچونی را بیاورم. بند هفت شکایت استراماچونی چند بند دارد. بعد از رای فیفا باشگاه استقلال ملزم است کل رقم را در هفت روز پرداخت کند. در بند دیگر آمده که باشگاه همه را پذیرفته و جای اعتراض نیست. آیا ما توان پرداخت دو تا سه میلیون یورو یعنی ۵۰ تا ۸۰ میلیارد را در یک هفته دارد؟

حتما بخوانید:  سردار نقدی: مشکلات اقتصادی برای ما کوچکترین مشکل است

وی ادامه داد: واقعا سفر سختی به ایتالیا داشتیم. دو روز پنج جلسه داشتیم و روی بند به بند مذاکره کردیم. هوادار بداند در رسیدی که استراماچونی در ایتالیا دارد با حساب ما ۱۴۰ هزار دلار اختلاف دارد و نمی دانیم کجا است. این را به کجا بگوییم؟

سعادتمند درباره این اختلاف قیمت تاکید کرد: پرونده، فرم قرارداد و امضاها و رسیدها وجود دارد.

وی یادآور شد: استراماچونی ۳۰۵ هزار یورو گرفته و چیزی که ما داده ایم و اینجا گرفته ایم فرق دارد.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: استراماچونی قصد ندارد هدایت تیمی را بر عهده بگیرد. امکان اینکه روی شکایت استراماچونی به فیفا بند غرامت برود و یک میلیون یورو دیگر جریمه شویم، هست. از روزی که آمده ام، ۵ ماه مطالبات دیاباته و میلیچ را داده ام و هنوز هم دو ماه بدهکار هستیم. قصد نداریم بازیکن خارجی بگیریم چون پولی هم نداریم. شرایط یک باشگاه حرفه ای را فراهم کردیم.

سعادتمند درباره اینکه چرا بحث بازگشت استراماچونی مطرح شد، گفت: ما رفتیم که تخفیف بگیریم. ۴۸ ساعت مهلت که تا الان تمام شده است. چه اتفاقی افتاد؟ من در بدو ورودم به استقلال همان روز باید ۲ هزار فرانک می دادیم تا پرونده میگوئل فریز شود و روی آن کار شود. موفق شدیم ۱۷۰ هزار دلار را به ۳۰ هزار دلار تبدیل کنیم. به فیفا برای حق رشد امید نورافکن شکایت کردیم تا ۲۴۰ هزار دلار بگیریم. روی مهدی قائدی پیشنهاد ۲ میلیون یورویی داریم ولی نمی فروشیم چون به او نیاز داریم.

وی افزود: باید واقعیت ها را بگویم. یک روز گفتم نمی گذارم یک اجر از باشگاه کم شود و روی حرفم هستم. نمی دانم چه عزمی پشت ماجرا است که استراماچونی را اینطور جلو ببریم. از حقانیت باشگاه و کسر جرایم نقدی که به یورو است تلاش می کنم.

مدیرعامل استقلال مذاکراتش با استراماچونی را موفقیت آمیز دانست و ادامه داد: سازمان بازرسی نظارت کند و ببیند چه اتفاقی افتاد؛ برای اینکه بار مالی به باشگاه اضافه کنیم یا بار یک و نیم میلیون یورویی از باشگاه برداشته شود.

حتما بخوانید:  کنکور ۲بار در سال برگزار می‌شود

سعادتمند گفت: ما در جلساتمان بدون واسطه صحبت کردیم. استراماچونی و مدیر برنامه اش گفتند آنقدر از ما سوء استفاده شد و فایل صوتی از ما خارج شد که دیگر اجازه نمی دهیم هیچکس در جلسات حاضر شود. هر جا می رفتیم می گفتند برای مذاکره با استراماچونی می روید که گفتیم برای گرفتن تخفیف به ایتالیا آمده ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته این حق قانونی ما است که برای فصل بعد هم تصمیم بگیریم. اگرچه استقلال نایب قهرمان شده ولی با تیم اول ۱۴ امتیاز فاصله دارد. این در شان باشگاه ما نیست. باید در هیات مدیره صحبت کنیم. باید در کمیته فنی بحث شود که به چه بازیکنانی نیاز داریم. فرصت زیادی نداریم. باید در چارچوب قوانین و مقررات اقدام کنیم.

مدیرعامل درباره ارزیابی هیات مدیره از عملکرد باشگاه تاکید کرد: بارها بعد از شکست های استقلال از کادر فنی حمایت کردم.

سعادتمند درباره مباحثی که در جلسه با استراماچونی گذشته است، تصریح کرد: مذاکرات ما در راستای تخفیف و شکستن رای فیفا و خارج کردن از فیفا بوده است یعنی با استراماچونی به توافق برسیم. رای دو هفته دیگر صادر می شود و باید ظرف ۷ روز غرامت را بدهم. این توان را با شرایط اقتصادی نداریم.

وی افزود: اصلا بحث تعارف سرمربیگری با استراماچونی نشد. یکی از بندها این بود که مثلا ظرف ۱۰ روز ۷۰۰ هزار یورو بدهیم و طرف پرونده را از فیفا بیرون بیاورد. همین می شود فریز کردن یک اتفاق خوب در فیفا. می خواستیم با شفر هم همین کار را کنیم که مذاکره تلفنی صورت گرفت ولی موفق نشدیم به توافق برسیم.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: برای بویان ۲۰۰ هزار دلار هفته گذشته دادیم. ۲۰۰ هزار دلار پول کمی نیست. روز گذشته هم ۷۶ هزار دلار دادیم و باید ۵۰ – ۶۰ هزار دلار دیگر بدهیم تا پنجره باشگاه باز شود. برای شفر باید ۶۰۰ هزار یورو نزدیک ۱۵ میلیارد تومان بدهیم. جا دارد از وزارت ورزش و هیات مدیره تشکر کنم. تلاش کردیم این پول را هم تامین کنیم.

سعادتمند اظهار کرد: در استقلال چند مربی، کمک و بازیکن به یک نفر وصل است. اگر شفر را خارج نکنیم و پرونده استراماچونی اضافه شود، فیفا درباره ما چه فکری می کند. ۳۳۰ هزار دلار به بویان، ۶۰۰ هزار یورو به شفر، حدود ۲ میلیون یورو به استراماچونی بدهیم. باید ۱۲۵ هزار دلار به بودروف بدهیم که ۲۵ روز وقت نداریم. ایسما سال گذشته نیم فصل به استقلال آمد. قراردادی که بستند گفتند ۵۰ هزار دلار می دهند اگر ندهند باید ۲۵ هزار دلار غرامت بدهند که حالا باید ۷۵ هزار دلار بدهیم. بازهم توافق کردند که در نهایت باید به باشگاه پاختاکور ۱۵۰ هزار دلار بدهیم. باید ۹۳ هزار دلار هم به جباروف بدهیم.

حتما بخوانید:  پالس رئیسی درباره آینده احتمالی خودروسازی

وی گفت: نگرانی بزرگتر دارم. وقتی به باشگاه استقلال آمدم با پادوانی مذاکره کردیم و گفتیم از مطالباتمان در فیفا به پادوانی بدهیم که فیفا موافقت کرد ولی پادوانی خودش امضا نکرد. ۱۰۰ هزار دلار باید به این بازیکن بدهیم. غرامتش در دادگاه کاس ۹ میلیون یورو است. اگر همان موقع ۱۰۰ هزار دلار را داده بودیم، زیر یک میلیارد تومان با او تسویه می شد. حالا باید تاوانش را بدهیم. باید چند پرونده را جمع کنم؟ دلم پر است.

مدیرعامل استقلال درباره جزئیات بیشتر مذاکراتش با استراماچونی گفت: وقتی می خواهید جنس را نقد بخرید یک جور حساب می کنید و وقتی قسطی، جور دیگر.

سعادتمند گفت: سرمربی ما زمان شفر و استراماچونی خودش چطور آمد؟ باشگاه حق دارد. ما در آستانه دربی بودیم و حالا فینال حذفی را در پیش داریم. همه شرایط مورد نیاز تیم را فراهم کردیم. شب عید وقتی به استقلال آمدم بازیکنانم سه ماه چیزی نگرفته بودند. در شرایط بحران کرونا، هر زمانی که گفتیم پول بچه ها را دادیم. تا الان ۷۵ درصد هم قراردادشان را داده ایم و هر پاداشی لازم بوده، پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: برای بازی با فولاد خودم به اهواز رفتم و خودم هم کرونا گرفتم. ۱۲ روز در خانه بودم و هیچکس هم متوجه نشد. حقوق پیشکسوتان را نزدیک به ۱۰ ماه است پرداخت کرده ایم. حقوق پایه ها را پرداخت کرده ایم. فقط مشکل من این شده است که چرا قبل دربی به ایتالیا رفته ام که از استراماچونی تخفیف بگیرم؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *