باقری: مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد باقری: مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / باقری: مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد

باقری: مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد

ایرنا: مذاکره کننده ارشد ایران در تازه ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که در وین برای احیای برجام جریان دارد اظهار داشت که مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد.

«علی باقری کنی» این مطلب را چهارشنبه شب پیش از ورود به هتل کوبورگ و آغاز مذاکرات با نمایندگان طرف‌های مقابل مطرح کرد. او در پاسخ به سووال خبرنگاری که از او درباره نتیجه مذاکرات چند روز اخیر پرسید بیان داشت که تلاش‌ها برای دست یابی به نتیجه جریان دارد.

باقری: مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شد. گفت‌وگوها طی دو روز گذشته با برگزاری دیدارهای دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

باقری می‌گوید که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم های ظالمانه علیه ایران است. وی تصریح کرد که هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

مذاکرات در روزهای آینده در سطوح و قالب‌های مختلف ادامه خواهد داشت. حتی پنجشنبه که در اتریش به دلیل یکی از جشن‌های مسیحیان تعطیل عمومی است مذاکرات جریان دارد و شنیده‌ها حاکیست قریب به اتفاق هیات‌ها برای دست یابی به توافق مصمم هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دادستان تهران: مردم از گرانی رنج می‌برند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *