بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران

بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران

ایرنا: در حالی که سفیر ایران در فرانسه از ارسال دومین محموله سازمان پزشکان بدون مرز و احداث بیمارستان سیار در اصفهان خبر داده بود، مشاور وزیر بهداشت در تهران اعلام کرد که فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و حضور پزشکان بدون مرز در ایران منتفی است.

علی رضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، در حساب توییتر خود نوشت: ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

تاکنون سایر مسئولان وزارت بهداشت نسبت به حضور پزشکان بدون مرز در ایران واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که تیمی متشکل از ۹ متخصص مراقبت‌های ویژه پزشکی کادر درمان در یک مرکز درمان کرونا که در مرکز استان اصفهان دایر شده، مستقر خواهد کرد.

میشل اولیویه لاشاریته، یکی از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز در این رابطه گفته بود: تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان سیار توسط بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز به ایران ارسال شد. یک گروه ۹ نفره متشکل از پزشکان و متخصصان، به منظور راه‌اندازی بیمارستان سیار و کمک به مداوای بیمارانی که در شرایط ویژه و وخیم قرار دارند، به ایران اعزام شده است. این بیمارستان سیار به منظور افزایش ظرفیت درمانی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه روز دوشنبه در حساب توییتری خود از ارسال دومین محموله پزشکان بدون مرز به تهران خبر داد و نوشت: این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲ هواپیماست. اولین محموله یکشنبه به تهران رسید.

حتما بخوانید:  نیمای ترنس «ممنوعه» کلا سانسور شد

بامداد یکشنبه نخستین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه به تهران ارسال شد.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز روز دوشنبه در این رابطه اظهار کرد: سازمان پزشکان بدون مرز در حال احداث و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا با ظرفیت ۴۸ تخت در بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان است.

نجیمی گفته بود: کارشناسان سازمان پزشکان بدون مرز، چند روز گذشته با حضور در مرکز پزشکی امین در کلانشهر اصفهان، وضعیت و شرایط موجود را بررسی و تمهیدات لازم برای استقرار بیمارستان صحرایی مجهز ۴۸ تختخوابی را پیش بینی کردند.

وی همچنین اظهار کرد: این بیمارستان با هزینه سازمان پزشکان بدون مرکز احداث می‌شود و بیمارستان امین زیرساخت‌هایی مانند شبکه برق را برای آن تامین می‌کند.

پزشکان بدون مرز (MSF) یک سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه است که از سال ۱۹۹۱ میلادی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در برخی حوادث مانند زلزله بم و سیل‌های لرستان، گلستان و خوزستان فعالیت داشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *