بودجه ۹۸؛ میزان وام ازدواج، سقف معافیت مالیاتیِ و درصد افزایش حقوق بودجه ۹۸؛ میزان وام ازدواج، سقف معافیت مالیاتیِ و درصد افزایش حقوق | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بودجه ۹۸؛ میزان وام ازدواج، سقف معافیت مالیاتیِ و درصد افزایش حقوق

بودجه ۹۸؛ میزان وام ازدواج، سقف معافیت مالیاتیِ و درصد افزایش حقوق

لایحه بودجه ۱۳۹۸ با سقف ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شد.

جزئیات مهم بودجه سال ۹۸ کل کشور به شرح زیر است:

خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی و سایر خانواده های کم درآمد در سال ۹۸کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام نمایند.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور برای پرداخت حقوق و دستمزد بالغ بر ۹۵ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان برای خدمت کارکنان یا همان حقوق و دستمزد پیش‌بینی کرده است؛ همچنین ۲۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در فصل دوم به منظور استفاده از کالاها و خدمات در نظر گرفته است.

کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی کشور به میزان ۱۲ درصد، نخستین تغییر کلان لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ است.

دولت در لایحه بودجه ۹۸ پیشنهاد کرد، حقوق ماهانه زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معاف از مالیات شود که این سقف همانند سال جاری است و تغییری نکرده است.

بر اساس لایحه بودجه ۹۸، بودجه شرکتهای دولتی در سال آینده ۱۲۰۰هزار میلیارد تومان خواهد بود.

بر اساس لایحه بودجه در سال ۹۸ تسهیلات قرض الحسنه با دوره باز پرداخت ۵ ساله ازدواج ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به امسال تغییری نداشته است.

افزایش ۵۰ ریالی عوارض روی قبوض آب مصرفی در سال آینده که در لایحه بودجه سال ۹۸ توسط دولت درج شده، منجر به افزایش ۲۱۵ میلیارد ریالی منابع مالی آبرسانی روستایی و عشاری می شود.

حتما بخوانید:  مدیرعامل خانه موسیقی: مداحی‌ها مبتذل، گوش‌خراش و بی‌کیفیت شده است

در راستای بودجه ۹۸ ، دولت مجاز است که برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از ۲۰میلیون ریال باشد، بر اساس آیین نامه اجرایی بودجه لازم را اختصاص دهد.

بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

طبق پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه سال آینده حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده که در این حالت در هر ماه حدود ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌توانند یارانه دریافت کنند.

دریافت جریمه غیبت سربازی به منظور اعطای معافیت به مشمولان خدمت وظیفه عمومی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ پیش بینی نشده است.

دولت درآمد حاصل از افزایش ۲۰ درصدی قیمت هر لیتر نفت‌گاز در سال ۹۸ را ۱۰ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

متن کامل لایحه را اینجا می توانید دریافت کنید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *