بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران منتشر شد بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران منتشر شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران منتشر شد

بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران منتشر شد

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا، بیانیه موسوم به «جمع‌بندی» را درباره ایران منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

۱) با عنایت به تصمیمات شورای اروپا در نوامبر ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود به “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) و تداوم اجرای آن را ابراز می‌دارد.

برنامه جامع اقدام مشترک، از جمله مولفه‌های کلیدی ساختار منع اشاعه هسته ای در دنیا و دستاوردی برای دیپلماسی چندجانبه است که به اتفاق آرا به تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد، در قطعنامه شماره ۲۲۳۱ رسیده است.

۲) اتحادیه اروپا از اجرای کامل و موثر تعهدات مرتبط هسته‌ای توسط ایران، که در ۱۳ گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله در آخرین گزارش فصلی این سازمان به تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸، به تأیید این نهاد بین‌المللی رسیده استقبال می‌کند.

اتحادیه اروپا بر ضرورت تداوم اجرای تعهدات و ادامه همکاری‌های کامل و به موقع با آژانس از سوی ایران تأکید می‌کند. اتحادیه اروپا از فعالیت‌های آژانس در زمینه نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام استقبال کرده و کاملاً از آن حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا از تعهد ایران مبنی بر اینکه هرگز به دنبال توسعه یا دست‌یابی به هیچ سلاح هسته‌ای نخواهد بود استقبال می‌کند. این اتحادیه از اجرای موقت «پروتکل الحاقی به توافق جامع پادمانی» از سوی ایران تقدیر می‌کند و ایران را به تصویب آن ترغیب می‌کند.

۳) اتحادیه اروپا درک می‌کند که رفع تحریم‌ها جزو بخش‌های اساسی برجام است و عمیقاً از بازاعمال تحریم‌ها توسط ایالات متحده بعد از خروج این کشور از برجام ابراز تأسف می‌کند.

در حال تکمیل…

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش به یک ادعا درباره‌ی نوبت‌بندی واکسن کرونا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *