بیش از ۴۰میلیون ایرانی زیر خط‌ فقر هستند بیش از ۴۰میلیون ایرانی زیر خط‌ فقر هستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیش از ۴۰میلیون ایرانی زیر خط‌ فقر هستند

بیش از ۴۰میلیون ایرانی زیر خط‌ فقر هستند

اعتمادآنلاین: نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: ریشه گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در مدیریت داخلی و تحریم است. در حال‌ حاضر بیشتر از هرزمانی نیاز داریم از فرصتی که مرزها در اختیار ما قرار می‌دهند استفاده کنیم. مرزها به‌ مثابه فرصت‌های طلایی هستند، اما به‌ جای اینکه از آنها استفاده کنیم با سوءمدیریت‌ها در حال نابود کردن این فرصت‌ها هستیم.

بیش از ۴۰ میلیون ایرانی زیر خط‌ فقر هستند

رسول خضری: 

* (با اشاره به دلیل گرانی‌های اخیر): مهم‌ترین علت اول تحریم داخلی و بعد تحریم خارجی است. تحریم داخلی یعنی سوءمدیریت، ضعف مدیریت و تصمیمات خلق‌الساعه دولت که غیرکارشناسی است. از ابتدای انقلاب با تحریم مواجه بودیم و همیشه آمریکا با ما سر جنگ داشته است. طی هشت سال دفاع مقدس تحریم‌ها در بدترین شکل خود بود، اما ما مشکلی نداشتیم و شاهد گرانی و تورم نبودیم.

* مسبب اصلی این شرایط دولت است. اگر با همین وضعیت سوءمدیریتی که در حال حاضر حاکم است پیش ‌رویم، اوضاع بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود. مگر اینکه بازنگری ‌صورت گیرد. در این راستا باید از مدیریت اقتصادی در مرزها حمایت، و معابر کولبری فعال شود.

* اگر در مملکت ما تحریم داخلی باشد، مردم خودشان بهترین مدیر هستند. اگر مدیریت کشور را دست مردم بدهیم، خیلی موفق‌تر از دولت عمل می‌کنند. هیات دولت باید از مصوبات خلق‌الساعه، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها- به‌ خصوص در مرزها که تنفس‌گاه کشور است- دست بردارد و بازنگری داشته باشد. همچنین هرچه سریع‌تر در خصوص بازگشایی معابر کولبری، به شیوه‌هایی که برای مردم و جامعه قابل‌ قبول است، اقدام کنند، چون به‌واقع زمانی نداریم.

حتما بخوانید:  مراقب باشید! پیمانه صبر مردم لبریز شده است

* در حال حاضر به‌ صراحت بیش از ۴۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر هستند. ما باید این واقعیت را قبول کنیم. چرا می‌خواهیم در آمار هم دروغ بگوییم؟ اگر قبلاً ۱۱ میلیون نفر یارانه‌بگیر داشتیم و در واقع ۱۱ میلیون جمعیت کشور نیاز به حمایت‌های کالای اساسی داشتند، در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر نیاز به تامین اقلام اساسی‌شان دارند. به همین دلیل ما در بودجه ۹۸، ‌14 میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته‌ایم. شش میلیارد هم به‌ صورت جداگانه برای تامین اقلام اساسی مصوب کرده‌ایم.

* شرایط کنونی کشور حاصل بی‌تدبیری است؛ اگر بی‌تدبیری نبود، کار به اینجا نمی‌رسید. دولتمردان در دولت‌های گذشته، راست و چپ و اصلاح‌طلب و اصولگرا، از زمان خاتمی تا امروز، اگر طبق اصول اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان پیش می‌رفتند، الان این حال‌ و روز را نداشتیم. متاسفانه هر کسی آمد، سازی زد و باری به هر جهت بود؛ جزیره‌ای فکر و عمل کردند. دود بی‌برنامگی‌ها و سیاست‌های ناکارآمد هم در چشم مردم رفته است. مردم، دولتمردان و هر سه قوه کارگزار، نظام را مقصر شرایط امروز می‌دانند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *