تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم

تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم

ایرناپلاس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد؛ مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرناپلاس درباره وضعیت این آستان مقدس و مراعات نکات بهداشتی گفت: همین الان که من در حال صحبت کردن با شما هستم، مسئولان در حال ضدعفونی داخل حرم هستند، یعنی یک بخش را می‌بندند و ضدعفونی می‌کنند و بعد باز می‌کنند و بخش دیگری را می‌بندند. تعداد زائران هم کم شده است، اما ما زائران را اذیت نمی‌کنیم. البته کلا حضور مردم در مراکز عمومی قم کم شده و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. الان در حرم بیشتر خارجی‌ها، پاکستانی و هندی‌ها و … حضور دارند.

حسینی‌نژاد درباره لزوم تعطیل کردن موقت حرم حضرت معصومه این‌طور گفت: تعطیل کردن حرم چه ضرورتی دارد؟ مردم خودشان باید مراقب باشند. تعطیل کردن حرم پیام تلخی دارد، اینجا پناهگاه مردم است و نشستن مردم در گوشه‌ای از حرم و صحن، مشکلی پیش نمی‌آورد. حالا زائران به ضریح دست نزنند و لمس نکنند و معمولا زائران توجیه هستند و مراعات می‌کنند.

تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم

وی درباره اینکه تصمیم به تعطیلی حرم را چه کسی باید بگیرد، توضیح داد: تعطیل کردن حرم اگر لازم باشد باید در شورای تامین استان، یا شورای امنیت ملی باید تصمیم گیری شود، چون هم حرم امام رضا(ع) هست و هم حرم حضرت شاهچراغ و حرم حضرت عبدالعظیم و امامزادگان هم هستند و ممکن است این کار جو منفی ایجاد کند و مردم را بدتر بی‌پناه کند. این تصمیمات را باید نظام بگیرد، همه به یک تصمیم برسند و مثلا حرم را ببندند یا محدود کنند.

از دو روز قبل که خبر شیوع کرونا در قم منتشر شد، حوزه علمیه قم، دانشگاه‌ها و مدارس این شهر تعطیل شده‌اند. حسینی‌نژاد در این باره گفت: حوزه مرکز آموزشی است و تعطیلی‌اش آسیبی به جامعه نمی‌رساند و کلاس‌ها را مثل ماه رمضان تعطیل می‌کنند، اما حرم‌ها بحثش فرق می‌کند و البته این روزها تجمعات و مراسم غیر از نماز جماعت در حرم برگزار نمی‌شود و مردم با ماسک در نماز جماعت شرکت می‌کنند. مردم وقتی توجیه شوند، خودشان مراعات می‌کنند.

حتما بخوانید:  بحران ازدواج با وام حل نشده و حل نمی‌شود

پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س) هم خبر داده است که آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان حضرت معصومه (س) درباره شیوع ویروس کرونا در قم با اشاره به اینکه مردم بدانند مسئولان در حال کنترل و مراقبت‌های پزشکی، درمانی و بهداشتی نسبت به این پدیده هستند، افزود: دشمن می‌خواهد با استفاده از این روش هراسی را در دل‌ها ایجاد کند و قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *