ترامپ: امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم ترامپ: امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم

ترامپ: امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای لهستانی خود «آندرج دودا» اعلام کرد امیدوار است بتواند با ایران کنار بیاید.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران گفت: «من امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم عالی خواهد بود و اگر نتوانیم، باز هم عالی خواهد بود.»

ترامپ: امیدوارم که بتوانیم با ایران کنار بیاییم

ترامپ با تکرار ادعاهای اخیر خود در مورد ایران اظهار داشت: «از وقتی که من به توافق هسته‌ای پایان دادم، ایران مشکلات زیادی داشته است. من نمی‌خواهم آنها چنین مشکلاتی داشته باشند. این مشکلات می‌توانند حل شوند و شما می‌دانید که آنها باید چه کاری انجام دهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته نیز در کاخ سفید چنین ادعاهایی را مطرح کرده و مدعی شده بوده که رفتار ایران از زمان حضور وی در کاخ سفید تغییر کرده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.

آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

با این حال ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

حتما بخوانید:  عراقچی: با لغو تحریم اکثر نهادها موافقت شد

مقامات دولت ترامپ گمان می‌کردند که الگوی کره شمالی در مورد ایران نیز جواب خواهد داد اما مقاومت سرسختانه ایران به آنها ثابت کرده است که همیشه نمی‌توانند خواسته‌هایشان را با تهدید و ارعاب به کشورهای دیگر تحمیل کنند.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلات غیرقابل‌انکاری را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹ شمسی) بار دیگر مثبت خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *