ترامپ به ایرانی‌ها توهین کرد؛ ظریف جواب داد ترامپ به ایرانی‌ها توهین کرد؛ ظریف جواب داد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ به ایرانی‌ها توهین کرد؛ ظریف جواب داد

ترامپ به ایرانی‌ها توهین کرد؛ ظریف جواب داد

وزیر امور خارجه در واکنش به تروریست خوانده شدن ملت ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: رویای تندروهای آمریکا برای «ریشه‌کن کردن ملت ایران» هرگز محقق نخواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تروریست خوانده شدن ملت ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، در توئیتر نوشت: «ملت یعنی مردمی که آن را شکل می‌دهند، اینکه دونالد ترامپ مکررا ایران را ملتی تروریست می‌خواند نشان از دشمنی با تمام مردم [ایران] دارد و علت واقعی هدف قرار دادن آنها با تحریم‌های غیر قانونی را فاش می‌کند؛ اما رویای تندروهای آمریکا برای “ریشه‌کن کردن ملت ایران” هرگز محقق نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران گفته بود: «به ایران نگاه کنید. به کارهایی که دارند انجام می‌دهند. آنها در حال حاضر یک “ملت تروریست” هستند.»

این دومین باری بود که رئیس دولت آمریکا در اظهاراتش برای ملت ایران از صفت «تروریست» استفاده کرد. ترامپ قبل از بازگرداندن دور اول تحریم‌ها علیه ایران بعد از اعلام خروج غیرقانونی از برجام (۱۳ اکتبر ۲۰۱۷) هم یک بار دیگر ملت ایران را تروریست خوانده بود.

واکنش ظریف به توهین ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در اظهاراتی گستاخانه و توهین آمیز، برای دومین بار طی یک سال گذشته، ملت ایران را «ملتی تروریست» خواند.

در ادامه ویدئویی از اظهارات تویهن آمیز ترامپ به ملت ایران را مشاهده می کنید:

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *