ترامپ، فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا کرد ترامپ، فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ، فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا کرد

ترامپ، فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا کرد

خبرگزاری فارس: کاخ سفید با انتشار تصویری از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، بیانیه وی در خصوص بازگشت تحریم‌ها را منتشر کرده است.

در ابتدای این بیانیه به اتفاقات فردا اشاره شده و آمده که از روز ۷ اوت، تحریم‌های صنعت خودرو، طلا و ریال ایران اجرایی می‌شود. مابقی تحریم‌ها هم که نفت و بانک مرکزی ایران را هدف گرفته، از روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اجرایی خواهد شد.

ترامپ در ادامه بیانیه خود گفته‌ که تراکنش‌های مالی دیگر کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کنند و «افراد یا نهادهایی که کار با ایران را کاهش ندهند، خود را در معرض عواقبی سنگین قرار خواهند داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مشخصاً به روند خروج شرکت‌های اروپایی از ایران اشاره کرده و گفته: «خرسندم که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، قبل از این، از تصمیم خود برای ترک بازار ایران خبر داده‌اند و کشورهای متعددی هم گفته‌اند که واردات نفت خام ایران را کم‌تر یا قطع می‌کنند.»

دونالد ترامپ از کشورهای دیگر خواسته که با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دوراهی انتخاب بین «تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات‌زدا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی» قرار دهند.

در حال تکمیل …

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آمریکا به فیلمساز ایرانی ویزا نداد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *