تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

خبرگزاری ایلنا: پیکر صادق صندوقی ـ هنرمند تصویرگر کتاب‌های درسی و قصه ـ صبح امروز (دوم شهریور ماه) از مقابل خانه هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

در عصری که کامپیوتر و هیچ وسیله پیشرفته دیگری وجود نداشت، زنده‌یاد صندوقی با تصویرگری‌هایش روی جلد کتاب‌ها، بسیاری از ما را در سنین کودکی و نوجوانی جذب کتاب خواندن کرد.

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

شادی صندوقی ـ دختر این هنرمند ـ در مراسم تشییع پدرش گفت: هر وقت هر مراسمی پیش می‌آمد پدرم می‌گفت شادی تو صدای من هستی اما در حال حاضر صدا ندارم، زیرا او خودش نیست.

اینجا ایستاده‌ام و از روح خودش کمک می‌گیرم تا کمک کند کلمات را ادا کنم. از همین جا از همه کسانی که در این مدت پیام تسلیت فرستادند تشکر می‌کنم و همه آن‌هایی که در تمام طول عمر پدرم شادی پدر من را دوچندان کردند سپاسگزارم.

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

او با بیان اینکه شاید نتوانم حرف‌های قشنگی بزنم اما سعی می‌کنم قشنگ حرف بزنم، افزود: «پدرم صندوقی از صداقت و راستی بود. پدرم امسال مرگش را پیش‌بینی کرده بود و می‌گفت امسال آخرین اردیبهشت را می‌بینم.

او از اردیبهشت در بیمارستان بستری و سه بار دیالیز شد و وقتی که به خانه برگشت گفتیم دیدی بابا زنده‌ای. تولدش را خودم در بیمارستان گرفتم و او شمع ۷۱ سالگی‌اش را فوت کرد.»

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

دختر این هنرمند بیان کرد:‌ پدرم هیچ وقت گریه نمی‌کرد اما روزی که شمع تولدش را فوت کرد، گریه کرد. بعد از آن هر ماه تولد یکی از اعضای خانواده‌اش بود و ما در کنار او جشن می‌گرفتیم اما وقتی ۲۹ مردادماه بالای سرش حاضر شدم بیهوش بود.

حتما بخوانید:  مجلس تعطیل شد

دو روز به روز تولد من مانده بود. او تحمل کرد تا تولد من هم بگذرد. خوشحالم که پدرم با عزت رفت و آرزویش این بود که در قطعه هنرمندان دفن شود. امیدوارم کتابش هم چاپ شود. یک بار از من پرسید شادی عزرائیل را با کدام حرف می‌نویسند، البته فرقی هم نمی‌کند زیرا عزرائیل را با هر حرفی که بنویسی سراغت می‌آید.

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

مصطفی رحماندوست ـ شاعر و نویسنده ـ به عنوان سخنران دیگر این مراسم بیان کرد: جایگاه صندوقی از دو نظر قابل توجه است، یک نظر بخش هنری است. دوست هنرمندی می‌گفت هر کسی که خبر دارد و یاد صادق صندوقی می‌افتد می‌گوید من با تصویرهایش بزرگ شدم.

همه ما و مردم ایران به نحوی حس بصری و تصویرخوانی خودمان را مدیون این هنرمند هستیم. من افتخار همکاری با او را به مدت شش یا هفت سال در مجله رشد داشتم. او تصویر می‌ساخت و من بدون شک از او تبعیت می‌کردم.

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

چند وقت پیش در مراسمی او را همچنان لبخند به لب دیدم و صبح که به این مراسم می‌آمدم خدا را شکر کردم که او بیشتر از یک هفته رنگ بیماری را نچشید زیرا همه ما می‌رویم. او هیچ وقت از زندگی سیر نشد و شاید یک هفته رنجی هم که کشید به دلیل آن بود که ما نسبت به او حسادت نکنیم.

جلیل فرجاد، داود رواسانی،‌ محمدحسین عطارچیان، حسین علی‌پرستار، عبدالکاظم صادقا، بهمن عبدی، غلامحسین زمرشیدی، رضا بانگیز، قربانعلی اجلی، اسماعیل نیکبخت زاویه، عباس مشهدی‌زاده، امیرمحمد دهستانی و مصطفی رحماندوست از جمله حاضران در مراسم تشییع صادق صندوقی بودند.

حتما بخوانید:  شادمانی اسنودن از قطع اینستاگرام و فیس‌بوک

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

در پایان نماز میت توسط حجت الاسلام زائری قرائت و پیکر صادق صندوقی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

صادق صندوقی هنرمند تصویرگر شامگاه ۳۱ مردادماه بعد از یک هفته بستری در بیمارستان فیروزگر از دنیا رفت.

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

تصاویری از تشییع صادق صندوقیِ خاطره ساز

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *