توضیح جدید درباره برخورد با متخلفان زندان اوین توضیح جدید درباره برخورد با متخلفان زندان اوین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توضیح جدید درباره برخورد با متخلفان زندان اوین

توضیح جدید درباره برخورد با متخلفان زندان اوین

ایسنا: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود ردباره روند رسیدگی به موضوع ویدئوهای منتشر شده از زندان اوین توضیحاتی ارائه کرد.

موضع رسمی قوه قضاییه درباره ویدئو‌های اوین

ذبیح الله خداییان:

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای عوامل رفتارهای غیرقانونی که در تصاویر منتشر شده از زندان‌ اوین دیده ‌می‌شود، پرونده ای تشکیل یا با کسی برخورد شده است؟): صحنه هایی که در فیلم های منتشره مشاهده می شود مغایر قانون بود و به هیچ وجه قابل قبول و قابل توجیه نیست.

* بر این اساس قوه قضاییه اصرار بر برخورد با متخلفین دارد و ریاست قوه قضاییه در ابتدای امر دادستان محترم کل کشور را مسئول و مامور کرده اند که موضوع را پیگیری و نسبت به شناسایی مباشرین و مقصرین اقدام کند.

* ایشان اکیپی را مامور کرد و سه روز در اوین بود و بر همین اساس ۶ نفر شناسایی و ۴ نفر به دادسرای نظامی و ۲ نفر به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند و برخی بازداشت هستند و برای دو نفر دیگر دستور احضار صادر شده است و با برخی از متخلفین در زمان خودش برخورد شده است.

* ما نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند متخلف سازمان زندان‌ها را به پای همه کارکنان زحمتکش سازمان زندان‌ها بنویسیم. شغل زندانبانی یکی از سخت ترین و دشوارترین مشاغل در جهان است و همکاران ما در سازمان زندان شبانه روزی در اختیار زندانیان هستند و در هر قشری افراد متخلف هستند و ممکن است در سازمان زندان ها افرادی مرتکب تخلف شوند و ممکن است در اینده افرادی هم مرتکب شوند.

حتما بخوانید:  دلمان رفت؛ رقص گله مَرال‌ها در جنگل گلستان

* صحنه‌هایی مشاهده می شود که برخی مرتبط با تخلفات کارکنان زندان‌ها است که جرم و قابل تعقیب است و برخی مربوط به درگیری زندانیان و خودزنی است که در این موارد نمی توان مامورین را مقصر دانست. در حال زندان افراد را از نظر روحی تحت تاثیر قرار می دهد و عصبانی می کند و برخی افرادی که در زندان هستند یک نفرشان را یک شب کسی تحمل نمی کند و عربده کش و چاقو کش و قاچاقچی موادمخدرند البته در بین زندانیانی که افراد شرافتمندی هستند چنین افرادی هم هست. در تمام زندان های جهان چنین صحنه هایی هستند.

* این فیلم‌ها را می‌بینیم پشت سر هم تخلفاتی را کارمندی یا خودزنی متهمان انجام داده اند و اینکه گفته می شود در زندان هر روز نقض حقوق زندان را داریم باید بگویم خیر. کسانی که آن را منتشر کردند مونتاژ کردند و کنار هم گذاشتند و ممکن است برای ماه ها و سال‌های قبل باشد و نباید تصور شود که هر روز در زندان چنین چیزهایی را داریم.

* ما اعتقاد داریم که کسی که محکوم به زندان می شود فقط باید حبس تحمل کند و کسی حق ندارد حقی از زندانیان تضییع کند و با مرتکبین برخورد خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *