تولید بیت‌کوین در ایران برای خرید مایحتاج ضروری تولید بیت‌کوین در ایران برای خرید مایحتاج ضروری | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تولید بیت‌کوین در ایران برای خرید مایحتاج ضروری

تولید بیت‌کوین در ایران برای خرید مایحتاج ضروری

رکنا: عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش “کاهش ۱۰درصدی انرژی” گفت: این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: “ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم.

این روزها خاموشی معابر، خیابان و اتوبان ها جای بحث و جدال شده است و برای مردم به ویژه پایتخت نشینان نارضایتی هایی به وجود آورده است.

تولید بیت کوین در ایران برای خرید مایحتاج ضروری

ناهید خداکرمی:

* (درباره خاموشی های تهران: موقعیت کشور را باید در نظر بگیریم. وقتی می گوییم: “مشارکت دولت با مردم، مردم با دولت یا شهرداری با مردم، مردم با شهرداری” در زمان های بحران و موقعیت های سخت خودش را نشان می دهد. وقتی مصرف انرژی افزایش می یابد عوارضی در مدیریت انرژی ایجاد می کند و این مدیریت مجبور است برای برقرارى تعادل میزان مصرف و تولید انرژی پروتکل هایی ارائه دهند. البته موافق خاموشی های معابر تهران نیستیم.

* (با بیان این که با همدلی بیشتر می توانیم درصدی از مصرف برق را کاهش دهیم): هر خانواده می تواند مصرف انرژی (برق و گاز) را کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به شرایط خاص حوزه انرژی مى شود به صورت خانوادگی، اداری، نهادی، وزارتخانه ای و… مدیریت کنیم تا خاموشی وسیع نداشته باشیم.

* نمی توانیم بگوییم محدودیت های کرونایی مصرف انرژی را کاهش داده یا افزایش. احتمال دارد مصرف خانگی انرژی با خانه ماندن شهروندان افزایش یافته باشد. زمانی می توانیم قضاوت کنیم که دستگاه های ناظر آمار و گزارشی در این رابطه ارائه کنند. احتمال دارد که ساعت پیک مصرف تغییر کرده باشد ولی مصرف کاهش نیافته باشد.

حتما بخوانید:  اجرای اعضای گروه بی‌تی‌اس در سازمان ملل!

* نمی توانیم مشکل تامین نیرو را جدای از تحریم ها یا حتی کرونا ببینیم. حتی اگر مصرف برق برای تولید بیت کوین افزایش یافته، ناشی از شرایط تحریم تحمیل شده به کشور است. در شرایط کنونی منابع بیت کوین صرف واردات به کشور می شود. کامپیوتر، موبایل، ارزاق عمومی و اساسی و… از خارج وارد می شود و همه وابسته به ارز است.

* (با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش “کاهش ۱۰درصدی انرژی”): این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: “ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم.” ما نباید کار پنهانی یا زیرزمینی داشته باشیم. در محدودیت های کرونا دیدیم که همراهی مردم ایران نسبت به تمام کشورهای دنیا بهتر و پیشرو بود. در کشورهایی مثل هلند و آلمان برای اعمال محدودیت مردم تظاهرات کردند. مردم ما همراه و باهوش هستند ولی انتظار دارند با صداقت روبرو شوند و به آنها دروغ نگوییم.

* واقعیت های کشور را باید به شفافیت با مردم در میان بگذاریم نه آن که منتظر باشند تلویزیون های خارج از کشور به آنها خبر دهد. اگر خودمان واقعیت ها را بگوییم قطعا مردم همراهی کرده و حتی بپذیرند ۲ ساعت در شبانه روز در خاموشی به سر ببرند ولی ارزاق عمومی وارد کشور شود. روشنایی معابر واجب است. به ویژه در مناطقی که رفت و آمد شهروندان زیاد است. در اتوبان ها می شود خاموشی را تحمل کرد اما در معابر عمومی وسط شهر و سطح مناطق خاموشی ها خطرناک است. ستاد مقابله با کرونا می تواند یک کارگروه یا کمیته برای مدیریت نیرو یا مصرف انرژی را تشکیل دهد و برای تصمیمات با همه ارگان ها مشورت کند تا این معضل حل شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *