تیتر‌ها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش تیتر‌ها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تیتر‌ها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش

تیتر‌ها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش

برترین‌ها: مصاحبه روز گذشته زنگنه، وزیر نفت درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای وزارت نفت از سوی مخالفان و ظهور بابک زنجانی‌های جدید  با واکنش تند روزنامه‌های اصولگرا (جوان و فرهیختگان) رو به رو شده است.

تیترها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش

زنگنه در بخشی از مصاحبه خود گفته است:

* من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم، انشاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. 

* نیامده‌ام برای بقای خودم پول مردم را به کسی دهم و برای خودم رفیق درست کنم؛ به هر کسی لبخند بزنم چیزی نصیبش می‌شود و تشکر می‌کند اما من آدم خوش‌اخلاقی نیستم زیرا در این صورت نسبت به پول وزارت نفت طمع می‌کنند. زبان من گویا، جیب بسته و کمربند محکم! است.

تیترها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش

روزنامه جوان در واکنش تندی به سخنان زنگنه درباره ظهور بابک زنجانی‌ها اینگونه نوشت: 

* زنگنه در شش سال گذشته مدام فریاد می‌زد نباید بابک زنجانی فراموش شود. وی از زنجانی به‌عنوان یک دستاویز و ابزار برای مخفی کردن تصمیمات غلط و پرهزینه خود بهره می‌برد و برای آنکه جامه‌ای برای تن فرتوت نفت ببافد، خود را تا حد زنجانی که یک مجرم اقتصادی است، پایین می‌آورد.

* وضعیت فروش نفت ایران به بد‌ترین شرایط خود طی یک قرن اخیر رسیده است و در این میان وقتی از وزیر نفت برای پیگیری فروش سؤال می‌شود، وی پای بابک زنجانی را به میان می‌کشاند و با یک مظلوم‌نمایی نخ‌نما شده، این‌گونه القا می‌کند که منتقدان وی و مطالبه‌گران، همگی از باند بابک زنجانی هستند.

حتما بخوانید:  خودکشی یک جوان ایلامی دیگر به دلیل فقر

* نکته جالب اینجاست که زنگنه خود را پاسبان منافع ملی و دشمن دلالی در نفت معرفی می‌کند درحالی‌که در هیچ دوره‌ای از وزارت نفت، دلالی‌ها بیشتر از دوره وی نبوده و بیشترین منافع ملی کشور با صدارت او تضییع شده است. از کرسنت گرفته تا ضرر ۳۰ میلیارد دلاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی، از دست دادن بازار‌های گاز، عقب‌ماندگی در توسعه میادین مشترک و از بین بردن زیرساخت‌های دور زدن تحریم و موارد دیگر، همگی دستاورد‌های شش ساله‌ای است که وزیر نفت به کشور تحمیل کرده است.

* اما او یاد گرفته است که هر نوع انتقادی را با تهدید و برچسب‌زنی پاسخ دهد و با ابزار زنجانی، به کاسبی از بابک مشغول است. زنگنه مدام تهدید می‌کند روزی درباره اشتباهات استراتژیک خود مانند کرسنت صحبت می‌کند، ولی خود به‌خوبی می‌داند این‌گونه موضع گرفتن وی، تنها برای افرادی هیجان‌انگیز است که نگاه سیاسی به نفت دارند. وقتی زنگنه این‌گونه تهدید می‌کند، آمدنیوز هم به کمک وی می‌آید و از او حمایت می‌کند. بی‌دلیل نیست زنگنه تنها

* او به جای آنکه به کار خود مشغول باشد، مدام بهانه می‌تراشد و خود را طلبکار نظام و مردمی می‌داند که کم در حق آن‌ها بدی نکرده است.

تیترها علیه زنگنه؛ ژنرال انفعال، آقای فخرفروش

روزنامه فرهیختگان (ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد) در نقد مصاحبه وزیر نفت نوشت: 

* یک‌سال پس از خروج آمریکا از برجام همه معافیت‌ها برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران برداشته شد؛ اما تحریم نفت ایران موضوع تازه‌ای نیست.

* میزان صادرات نفت ایران همواره بالاتر از ۱٫۷ میلیون بشکه در روز بوده و تنها در سال ۹۳ به ۱٫۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. برخلاف تحریم سال‌های ۹۰ و ۹۱ در حال حاضر اگرچه آمار مستندی از میزان صادرات نفت ایران منتشر نشده، با این حال برآوردها نشان می‌دهد میزان صادرات نفت ایران به کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که این میزان در دو دهه اخیر امری بی‌سابقه است.

حتما بخوانید:  حادثه عجیبی که خوشبختانه تلفاتی نداشت

* با در نظر گرفتن شرایط یکسان تحریم نفت در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و تحریم فعلی، انفعال و بی‌برنامگی زنگنه و مجموعه وزارت نفت در کاهش بی‌سابقه صادرات نفت کاملا موثر بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *