تیزر تبلیغاتیِ روغن نباتی و جنجال دلبری با لاک قرمز تیزر تبلیغاتیِ روغن نباتی و جنجال دلبری با لاک قرمز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تیزر تبلیغاتیِ روغن نباتی و جنجال دلبری با لاک قرمز

تیزر تبلیغاتیِ روغن نباتی و جنجال دلبری با لاک قرمز

انصاف نیوز: زن جوانی که قلم‌موی لاک را روی ناخن هایش می‌کشد وبه آراستگی ظاهرش می‌رسد، با عجله غذا می‌پزد. مواد اولیه‌ی سالاد را خرد می‌کند و روغن در آن می‌ریزد، در آخر با حرکت قلموی لاک روی آخرین ناخن خود لاک می‌زند در حالی که سرمیزی پر از غذاهای رنگارنگ که خودش درست کرده نشسته و منتظر آمدن همسرش است زنگ خانه به صدا در می‌آید. در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی و تبلیغات هنوز نگاه نامتعارف به زن وجود دارد، هنوز در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، هرچه زن مطیع‌تر، خانه دارتر و دورتر از اجتماع باشد از معصومیت و کرامت بیشتری برخوردار است.

حتی دربعضی تبلیغات لاکچری که مخاطب آن بیشتر قشرجوان جامعه محسوب می‌شود، این نگاه به شدت دیده می‌شود. مثل تبلیغات لوازم آشپزخانه و شوینده‌های مختلف که در آن زن تنها یک کارگر خانگی قلمداد می‌شود! جالب آنکه بیشترین مخاطب این دست سریال‌ها و تبلیغات زنان خانه‌ دار هستند.

در هفته‌های گذشته تبلیغی از یک شرکت تولید روغن خوراکی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. در این تبلیغ خانم جوانی در حال آشپزی در خانه و همزمان در حال آراستن ظاهر خود برای همسرش است که سعی دارد در زمان کم تمام وظایفش را به درستی انجام دهد، این تبلیغ که ظاهری مدرن دارد اما در باطن درگیر سنت‌ها است که زن را تنها یک کارگر خانگی به نمایش گذاشته است.

شیما قوشه وکیل دادگستری در این باره می گوید: «ضعف ما این است که این آگاهی و اعتراضات را معمولا مردم عادی نسبت به این موضوعات دارند و نه افرادی که تصمیم گیرنده هستند. آنها باید اراده داشته باشند که دیگر این اتفاقات نیفتد.

حتما بخوانید:  درخواست بازداشت جهرمی به دلیل ولنگاری فجازی

متاسفانه همین تبلیغات وسریال‌هایی که ساخته می‌شود به نظر من و با همین دیدگاه حداقلی، مغایر با قانون اساسی است، زیرا در اصل ۲۱ قانون اساسی در مورد کرامت زن صحبت می‌کند و می‌گوید وظیفه‌ی دولت (به معنی عام) ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی ومعنوی آن است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *