ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد

ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد

روزنامه همشهری: در شرایطی که از روز چهارشنبه هفته گذشته پایگاه‌های سلامت روند ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای سالمندان را شروع کرده‌اند، اما هنوز اعلام رسمی از سوی وزارت بهداشت نشده است.

ثبت‌نام واکسیناسیون آغاز شد

ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال در شرایطی در حال انجام است که فهرست پایگاه‌های سلامت اعلام‌شده، هنوز مورد تأیید مراجع رسمی ازجمله وزارت بهداشت قرار نگرفته و گفته می‌شود معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی اقدام به انتشار این فهرست کرده‌اند.

با انتشار این فهرست، شائبه‌های جعلی و غیرواقعی بودن ثبت‌نام، ایجاد شده بود اما گزارش میدانی همشهری از پایگاه‌های سلامت نشان می‌دهد که براساس فهرست اعلام‌شده، ثبت‌نام برای این گروه در حال انجام است و در برخی مراکز، حتی صف‌های طولانی از متقاضیان ایجاد شده است.

واکسیناسیون کرونا در ایران قرار است در ۴ فاز دنبال ‌شود:

فاز اول کادر بهداشت و درمان و گروه‌های آسیب‌پذیرند که این مرحله در حال تمام‌شدن است.

فاز دوم افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای و سالمندان است.

فاز سوم شامل زندانیان، سربازخانه‌ها و گروه‌های خاص شغلی است، که به‌دلیل تجمعات ریسک بالایی دارند، می‌شود.

در فاز چهارم واکسیناسیون هم سایر افراد جامعه از ۱۸‌ سال به بالا مدنظرند.

حالا به‌نظر می‌رسد فاز دوم واکسیناسیون در مراکز بهداشتی با ثبت‌نام از متقاضیان، کلید خورده است. افراد برای ثبت‌نام در این مرحله، به مراکز بهداشت تعیین‌شده مراجعه می‌کنند و با ثبت کدملی و شماره تلفن، نام خود را در فهرست متقاضیان می‌نویسند.

حتما بخوانید:  آنچه به جایی نرسد فریاد است، اگر عکس بود

در برخی ‌پایگاه‌ها، ثبت‌نام حضوری است و در برخی دیگر تلفنی. در بعضی از این مراکز هم تنها شماره تلفن و اسم متقاضی برای ثبت‌نام کفایت می‌کند.

مسئولان مراکز می‌گویند از شماره تلفن ۴۰۳۰ برای پیگیری‌های بعدی با متقاضیان تماس گرفته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان ۲۰ پایگاه جامع سلامت، تنها ۲پایگاه به‌صورت تلفنی ثبت‌نام انجام می‌دهد.

برخی شماره‌های اعلام‌شده هم تا اطلاع ثانوی قطع است و تعدادی دیگر هم اشتباه ثبت شده‌اند که در نهایت افراد چاره‌ای جز مراجعه حضوری ندارند. ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.

با این حال سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان تقریبی این واکسیناسیون را تابستان اعلام کرد و گفت قرار است سامانه‌ای راه‌اندازی شود که در آن تمام مراحل واکسیناسیون ثبت می‌شود. زمان مراجعه به پایگاه‌ها هم از طریق همین سایت اعلام می‌شود: «افراد می‌توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را اعلام کنند و از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند. تمام اطلاعات در این سایت راستی‌آزمایی می‌شود و از همان طریق هم به افراد اعلام می‌شود که در چه اولویتی قرار دارند.»

نشانی پایگاه‌های ثبت‌نام واکسن را برای سالمندان در اینجا و اینجا ببینید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *