جدل روحانی و مخالفان بر سر اختیارات رئیس‌جمهور جدل روحانی و مخالفان بر سر اختیارات رئیس‌جمهور | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جدل روحانی و مخالفان بر سر اختیارات رئیس‌جمهور

جدل روحانی و مخالفان بر سر اختیارات رئیس‌جمهور

برترین‌ها: ظاهرا سخنان چند روز پیش روحانی همچنان واکنش می‌گیرد.

روحانی در ضیافت افطاری از «اختیاراتِ کم» گفته بود: اگر در خصوص سیاست خارجی، فرهنگ و یا فضای مجازی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت.

شریعتمداری و کیهان به سرعت وارد گود شدند: وقتی می‌دانستید رئیس‌جمهور- به قول خودتان- برای انجام وظایفی که قانون اساسی بر عهده او گذارده است، اختیارات لازم و کافی ندارد! چرا برای تصدی پست ریاست جمهوری نامزد شدید؟!

شریعتمداری در ادامه نوشت: حضرتعالی برای پیمودن این راه «اختیار لازم» را داشتید ولی با عرض پوزش این سؤال در میان است که آیا «توان لازم» را هم داشتید!

کواکبیان هم واکنش نشان داد: امروز از شما پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم. جای هیچگونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌هایتان وجود ندارد بخصوص که برخلاف نظر ما مجلسیان شما شورای اقتصادی سران قوا را هم در اختیار دارید.

روحانی

روحانی اما همچنان بر همان موضع مانده، کما این که شب گذشته به نوعی همان حرف‌های قبلی را تکرار کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز در مقطعی که با مشکل مواجه شدیم، شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.

حالا باید ببینیم کار به کجا می‌رسد؟ شاید روحانی بیراه نمی‌گوید اما خب چه کسی است که نداند سمبه‌ی مخالفانش پر زور است!

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نامه‌های احمدی‌نژاد به آیت‌الله سیستاتی و پاپ

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *