جشن‌های آغاز سال نو در نقاط مختلف جهان جشن‌های آغاز سال نو در نقاط مختلف جهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جشن‌های آغاز سال نو در نقاط مختلف جهان

جشن‌های آغاز سال نو در نقاط مختلف جهان

برترین‌ها: پس از شاید «عجیب‌ترین» سال زندگی بسیاری از شهروندان در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم در کشورهای گوناگون آماده می‌شوند تا سال نوی میلادی را جشن بگیرند. با این امید که سال ۲۰۲۱ جلوه‌ای از بازگشت به شرایط عادی را داشته باشد.

در شرایطی که در شمار زیادی از شهرهای دنیا به دلیل بیماری کووید-۱۹ مقررات منع تجمع وضع شده است و خبری از دورهمی‌های شب سال نو به سبک هر سال نیست، با این حال بساط آتش‌بازی و نورافشانی در بسیاری نقاط برپا خواهد بود.

کشورهای جهان به دلیل عدم تطابق زمانی با اختلاف ساعت ورود به سال ۲۰۲۱ را جشن می‌گیرند. 

نیوزیلند

نیوزیلند از اولین کشورهایی بود که سال ۲۰۲۱ را با نمایشی از انفجار ۵۰۰ کیلوگرم وسائل آتش‌بازی جشن گرفت.

سال نو در نیوزیلند، بر خلاف اکثر کشورهای جهان، بسیار شباهت به سال‌های گذشته داشت چرا که در حال حاضر هیچگونه موردی از بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور وجود ندارد.

به تازگی دولت جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر، سیاست سخت‌گیرانه‌ای را برای مسافران تازه‌وارد وضع کرده است تا از ورود ویروس به نیوزیلند جلوگیری شود.

استرالیا

سیدنی در صف بعدی جشن‌های سال نو بود و نمایش آتش‌بازی بر فراز بندر این شهر، که شهرتی جهانی دارد، تماشگران را ناامید نکرد.

ترقه‌هایی که از بادبان‌های معروف خانه اپرای سیدنی شلیک شدند و جرقه‌های رنگین‌کمانی آسمان بالای آب را روشن کردند.

با این حال آتش‌بازی امسال بدون ازدحام جمعیت بود و جمعیت بیش از یک میلیون نفری سیدنی به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ مجبور شدند از تلویزیون‌ها مراسم را تماشا کنند.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *