«جف بزوس» با «آمازون» خداحافظی می‌کند «جف بزوس» با «آمازون» خداحافظی می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / «جف بزوس» با «آمازون» خداحافظی می‌کند

«جف بزوس» با «آمازون» خداحافظی می‌کند

فارس به نقل از سی ان ان: «جف بزوس» بنیانگذار آمازون، در تاریخ ۵ جولای (۱۴ تیر) مصادف با سالروز تاسیس این شرکت از سمت مدیر عاملی غول رسانه‌ای جهان کنار می‌رود.

«جف بزوس» با «آمازون» خداحافظی می‌کند

سی ان ان گزارش داد:

* در جلسه سالانه سهامداران شرکت اعلام شد، جف بزوس، بنیانگذار آمازون رسماً از نقش خود به عنوان مدیر اجرایی کناره گیری خواهد کرد.

* بزوس پس از تقریباً سه دهه اداره غول اینترنتی که باعث شد وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان شود، زمام امور را به اندی جاسی، که در حال حاضر خدمات وب آمازون را اداره می کند، خواهد سپرد. بزوس از این پس کرسی اجرایی آمازون را عهده دار خواهد شد.

* این شرکت ابتدا تغییر رهبری را به عنوان بخشی از گزارش درآمد فوریه خود اعلام کرد و گفت که جاسی در سه ماهه سوم مالی این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت. آمازون قبلاً تاریخ دقیق انتقال را به اشتراک نگذاشته بود. بنیانگذار آمازون دلیل انتخاب روز ۵ جولای را برای کناره گیری از سمتش را اینچنین توضیح داد: آن تاریخ را انتخاب کردیم چون برای ما احساسی است، روزی که دقیقا ۲۷ سال پیش آمازون را به وجود آوردیم.

* (بزوس): بسیار خوشحالم که به فعالیت در سمت [اجرایی] می پردازم، جایی که انرژی و توجه خود را به محصولات جدید و نوآوری های اولیه متمرکز خواهم کرد. او در ماه فوریه گفته بود که مشتاقانه منتظر است تا وقت بیشتری برای کار در مشاغل خود خارج از شرکت مانند صندوق Bezos Earth و Blue Origin داشته باشد. آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بیزوس، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس شد.

حتما بخوانید:  سیدمحمدرضا خاتمی به کرونا مبتلا شد

* این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز، و سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت کرد. شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در برمی‌گیرد و امروزه بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان به‌شمار می‌آید.

* جف بیزس بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت با در اختیار داشتن ۱۷٪ از سهام و کپیتال گروپ با مالکیت ۶٪ از سهام آمازون، بزرگترین سهام‌داران آن محسوب می‌شوند. بخشی از سهام شرکت آمازون نیز در بازار بورس نزدک معامله می‌شود و بخشی از شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک-۱۰۰ محسوب می‌شود. وبگاه‌های Alexa Internet، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها، متعلق به آمازون هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *