جمع‌آوری ۸۰هزار صندوق صدقات از محلات ناامن جمع‌آوری ۸۰هزار صندوق صدقات از محلات ناامن | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جمع‌آوری ۸۰هزار صندوق صدقات از محلات ناامن

جمع‌آوری ۸۰هزار صندوق صدقات از محلات ناامن

خبرگزاری ایلنا: علیرضا عسکریان (معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد) درباره میزان کمک‌های جمع‌آوری شده از ابتدای سال جاری گفت: در حوزه صدقات از ابتدای امسال ۵۲ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده‌است. همچنین حدود ۳۲۰ میلیارد تومان کمک‌ مردمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده و اطمینان داریم، این کمک‌ها ادامه دارد، چراکه بسیاری از خیرین برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده نیز به ما کمک می‌کنند و پیش‌بینی ما این است که کمک‌های مردمی در خصوص سیل‌زدگان تا پایان سال از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به کمک‌های کارمندان وزارت بهداشت برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده ادامه داد: در وزارت بهداشت نیز کمپینی تشکیل شده و در این خصوص نیز با ما تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که کارمندان و مسئولان این وزارتخانه در خصوص ساخت مسکن به ما کمک کنند.

جمع‌آوری ۸۰هزار صندوق صدقات از محلات ناامن

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد در خصوص جمع‌آوری صندوق‌های خیابانی صدقات گفت: در سال گذشته ۲۹ درصد از صندوق‌های صدقات خیابانی و به عبارتی حدود ۸۰ هزار صندوق که در محل‌های ناامن قرار داشتند، در استان‌های مختلف جمع‌آوری شد که یک رکورد در زمینه خود محسوب می‌شود. از سوی دیگر تلاش کردیم صندوق‌های صدقات خانگی و داخل اماکن و سازمان‌ها را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمع‌آوری ۲۹ درصد از صندوق‌های صدقات خیابانی باعث کاهش صدقات شده‌است، اظهار کرد: خیر، طی دو سال گذشته میزان صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌ها جهشی افزایش داشته است، در سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود داشت اما در جشن عاطفه‌ها نسبت به سال قبل آن یعنی سال ۹۶، با رشد ۷۰ درصدی کمک‌های مردمی مواجه بودیم. همچنین در جشن نیکوکاری شاهد ۶۲ درصد رشد در این زمینه بودیم. پس از اتمام جشن نیکوکاری ۳۱۰ میلیارد تومان وارد منابع کمیته امداد امام خمینی شد.

حتما بخوانید:  قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

او افزود: در ماه مبارک رمضان نیز ۱۸۲ میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم. بخشی از زکاتی که مردم به کمیته امداد امام خمینی تحویل می‌دهند به طور مستقیم به کمیته پرداخت می‌شود و بخش دیگری از آن نیز از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود بخش دیگری از زکات نیز توسط خیریه‌های دارای مجوز تحویل گرفته می‌شود. زکاتی که به طور مستقیم به کمیته امداد پرداخت شده است ۱۰۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این کمک‌ها حداکثر تا یک روز بعد وارد حساب مددجویان می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۲۸ هزار سبد نقد ۲۰۰ هزار تومانی را تعریف کردیم و مقرر شد این سبدها از طریق خیرین جمع‌آوری شود در پایان ماه مبارک رمضان ۳۲۰ هزار سبد ۲۰۰ هزار تومانی از طریق خیرین جمع‌آوری و در مجموع ۱۵۴ میلیارد تومان فقط از طریق خیرین در ماه مبارک رمضان جمع‌آوری شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *