جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس – سپاهان جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس - سپاهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس – سپاهان

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس – سپاهان

برترین‌ها: ماجرا از یک عکس آغاز شد و به جنگ بیانیه ها رسید. سعید آقایی مدافع زردپوشان اصفهانی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام به نوعی برای پرسپولیسی ها کُری خوانده بود که با اعتراض باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی این بازیکن رو از بازی با شاگردان کالدرون محروم کرد.

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

اسماعیل حسن زاده،رییس کمیته انضباطی در این باره عنوان کرد: با عنایت به حساسیت های فصل گذشته در جریان دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان، برای از بین بردن این حساسیت‌ها که می توانست باعث بروز مشکلاتی شود فدراسیون اقداماتی را در روزهای گذشته انجام داد.

برای مثال،مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ به دو باشگاه هشدار داده و اعلام کرده بودند که در آستانه دیدار رفت دو تیم از هرگونه رفتار تنش زا خودداری کنند.

وی ادامه داد: ماده ۷۱ مقررات انضباطی می‌گوید هیچ عضوی از خانواده فوتبال حق ندارد با رفتار خود و به هر روش موجب تشویش اذهان شود. این پست شروع یک تقابل حاشیه‌ای میان هواداران دو تیم بود و طبق ماده ۱۰۰ راهی جز دستور موقت برای آن متصور نبود.

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

انتظار می‌رفت و می رود که در این باره رعایت کامل جوانب امر صورت می پذیرفت. وقتی یک بازیکنی با نهایت اهانت به یک باشگاهی پست می‌گذارد، باشگاه باید قبل از گلایه از دیگران با بازیکن خودش برخورد می‌کرد که چرا جو را متشنج کرده است. متاسفانه این اقدام بازیکن سپاهان که جو این بازی را متشنج کرد کاملا تحریک آمیز بود.

حسن زاده تصریح کرد: اگر کمیته انضباطی به فوریت وارد عمل نمی شد ،آثار و تبعات چنین رویکردی را باید فردا و فرداها در ورزشگاه ها مشاهده می‌کردیم.در واقع کمیته انضباطی آثار تخریبی رفتار صورت گرفته را آن قدر بالا می دانست که چاره ای جز این باقی نمی ماند.

بعد از این حکم محرومیت کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان اعتراض خود را به این حکم اعلام کرد:

این حکم با واکنش باشگاه اصفهانی نیز روبرو شده و آنها با متن زیر به محرومیت سعید آقایی واکنش نشان داده اند.

« همه می‌دانیم افراد یک جامعه بابت انتشار مطلب یا عکس در صفحه شخصی‌شان، در صورت ارتکاب جرم باید به پلیس فتا پاسخگو باشند. در ماجرای سعید آقایی و عکسی که او منتشر کرده در نهایت کمیته اخلاق می‌توانست ورود کند که البته این عکس هیچ توهینی به نماد، پیراهن و آن تیم (پرسپولیس) نداشته است. این مصداق بارز قانون شکنی است. البته همین اواخر دیدیم که خلاف صریح قانون محرومیت یک بازیکن از ۲ جلسه به یک جلسه کاهش پیدا کرد.

حتما بخوانید:  قاچاق واکسن کرونا برای آقازاده‌ها!

لازم به ذکر است عکس منتشر شده از سوی سعید آقایی بارها در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است. پس اگر خلافی در کار است باید قبل از آن عکاس و تمام خبرگزاری‌ها جریمه می‌شدند. کاش این حد از حساسیت در کمیته انضباطی به رقبای یک تیم در همه امور وجود داشت؛ مثل حرکات اتوبوسی دو بازیکن یا خط و نشان‌های زشت برای هواداران رقیب و حتی داور بازی. در حال حاضر تنها چیزی که می‌توان از قانون‌شکنی کمیته انضباطی برداشت کرد، این است که عدالت وعده داده شده برای این فصل یک نمایش بوده است.امیدواریم کمیته اخلاق که تردیدی در صلاحیت و صداقت آنها نداریم در این قانون شکنی ها و تبعیض های کمیته انضباطی ورود کند.»

مدیرعامل سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد

کمیته اخلاق درباره مصاحبه ها و بیانیه های لیگ برتر اطلاعیه ای صادر کرد:

کمیته اخلاق اعلام می دارد کلیه بیانیه ها و مصاحبه ها را رصد کرده و برای مواردی که باعث تنش و التهاب در مسابقات شود، پرونده تشکیل نموده و رسیدگی خواهد کرد.

لازم به ذکر است در خصوص بیانیه منتشره از سوی باشگاه سپاهان و انتساب کمیته ای از فدراسیون به جانبداری از تیم خاصی، موضوع در حال بررسی است و از مدیرعامل باشگاه جهت ادای توضیحات دعوت به عمل خواهد آمد.

توئیتر باشگاه سپاهان هم در نوشته هایی کنایه آمیز به این محرومیت واکنش نشان داد.

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

اما این پایان ماجرا نیست…

استقلالی ها هم از صحبت های انصاری فرد و کالدرون، مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس شاکی شده و بیانیه ای صادر کردند.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

اظهارات غیرحرفه‌ای و ناشایست درباره اعضای باشگاه استقلال به شغل دوم مدیرعامل، سرمربی و سرپرست باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است! آنها با وجود این که برنده داربی گذشته بودند اما انگار به متصدی احضار بازیکنان و مسئولان استقلال به کمیته انضباطی تبدیل شده‌اند! این در شرایطی است که مدیرعامل تیم رقیب به خاطر مصاحبه‌های حاشیه‌ساز، تحریک کننده و تهدید آمیز در روزها و ساعت‌های قبل از داربی به کمیته انضباطی احضار نشده است!

آقایان چند ساعت قبل از شروع داربی تهران به خاطر چند بلیت، فضای پیش از مسابقه را متشنج کردند و عجیب آنکه مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال به خاطر پاسخ به تهدیدهای مدیرعامل حریف احضار شده اما برای عامل اصلی چنین اتفاقی رخ نداده است!

روز گذشته هم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با آدرس‌های گنگ و شائبه‌برانگیز سلامت لیگ برتر را نشانه گرفتند و گفتند که می‌خواهند پرسپولیس قهرمان نشود! امروز هم سرپرست تیم پرسپولیس بر خلاف قواعد حرفه‌ای به عنوان مدعی‌العموم اظهاراتی را به قصد اثرگذاری بر آرای کمیته انضباطی مطرح کرده است!

حتما بخوانید:  فتح‌الله‌زاده: آقایان! جای بابامسعود خالیه

آیا این دست پیش گرفتن‌ها بعد از آن رسم نشد که باشگاه رقیب تصور کرد با شانتاژهای مختلف می‌تواند محرومیت‌های سه جلسه‌ای را به یک جلسه تبدیل کند؟! آیا این جنگ‌های روانی و شگردهای نخ‌نما شده به برخورد قاطع نیاز ندارد؟

اشاره دست اندرکاران باشگاه استقلال به مصاحبه چند روز قبل از دربی انصاری فرد است که از بخشش احتمالی فرشید اسماعیلی را به رایزنی های پشت پرده نسبت داده بود! بخششی که بالاخره انجام نشد.

انصاری فرد در این رابطه گفته بود: در آستانه دربی زمزمه‌ها و تلاش‌ها و رایزنی‌هایی در پس پرده شده است که اگر روی دهد، جای تامل بسیار دارد. امیدوارم اینها همه حرف‌ها و گمانه زنی‌های بی اساس باشد و تصمیمات غیر منتظره و عجیب گرفته نشود.

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

دو مصاحبه دیگر انصاری فرد که حاشیه ساز شد یکی درباره بلیط های دربی بود:

انصاری‌فرد: برای باشگاه استقلال متأسفم

و یک مصاحبه دیگر درباره دست های پشت پرده برای جلوگیری از قهرمانی چهارم پرسپولیس.

انصاری فرد: دوست ندارند برای بار چهارم قهرمان شویم!

گابریل کالدرون، سرمربی قرمزها هم استقلالی ها را بی نصیب نگذاشت و قبل از دربی و هم روز گذشته به آنها متلک انداخت.

جنگ بیانیه‌ها در آستانه دیدار پرسپولیس سپاهان

مصاحبه قبل از دربی: 

شروع جنگ لفظی کالدرون و استرا قبل از دربی

مصاحبه قبل از بازی با سپاهان:

کالدرون: از آرای کمیته انضباطی متعجب شدم

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد باشگاه پرسپولیس به بیانیه اخیر باشگاه استقلال واکنش نشان داد.

باشگاه پرسپولیس در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده که در آن آمده است:

۱- پرسپولیس در سایه لطف الهی، درایت کادر فنی، زحمات و همت سرخ‌های باغیرت و مجموعه تیم و باشگاه و اتحاد و همدلی ستودنی هواداران و پیشکسوتان در حمایت از تیم، دربی دیگری را به رغم اشتباهات داوری به سود خود و به کام هوادارانش پایان داد.

اکنون نیز تمام تمرکز خود را برای برتری مقابل دو تیم مدعی دیگر گذارده است و تردیدی نیست که هواداران با درک این شرایط برای بازی روز پنجشنبه مقابل سپاهان حمایت همه جانبه و پرشور خود را از تیم محبوب‌شان دریغ نکرده و تا فرصت باقیمانده برای تهیه بلیت اقدام خواهند کرد.

هواداران پرسپولیس به خوبی می‌دانند پیروزی در دو بازی ‌‌شش امتیازی بعدی از چه اهمیتی برخوردار است و بایستی از شرایط میزبانی مقابل سپاهان نهایت بهره را برد.

۲- با توجه به اتفاقات تلخ رخ داده در بازی‌های فصل گذشته بین پرسپولیس و سپاهان‌، امیدواریم یک بازی جوانمردانه و تماشاگرپسند، به دور از هرگونه حاشیه را شاهد باشیم و از هواداران دعوت می‌کنیم فقط به تشویق تیم محبوب خود پرداخته و بی‌توجه به حاشیه‌ها تا دقیقه ۹۰ از کادرفنی با درایت و بازیکنان باغیرت تیم محبوب خود حمایت و احترام تیم میهمان و تیم داوری را حفظ کنند.

حتما بخوانید:  کی‌روش: این کشور برای من و برانکو کوچک است

۳- باشگاه پرسپولیس در مسیر تکرار قهرمانی‌های متوالی تمرکز خود را برای این هفته، روی رقابت در صدر جدول و بازی با سپاهان گذاشته و برای حفظ تمرکز و آرامش خود، همچنین به احترام خانواده بزرگ ورزش و فوتبال کشور و برای پرهیز از ایجاد تنش‌های کاذب که هدف مسئولان ورزش و فوتبال کشور است، پاسخی به اطلاعیه تند و توهین آمیز باشگاه استقلال نمی‌دهد.

باشگاه پرسپولیس پاسخگویی به این قبیل اطلاعیه‌ها که با بی‌احترامی، ادبیات نامناسب و زننده همراه بوده را دور از شأن خود می‌داند. همچنین به عنوان مجموعه‌ای که اهداف و برنامه‌های مهمتری داریم، نمی‌توانیم خود را درگیر چنین مسائلی کنیم. تنها به یادآوری این نکته بسنده می‌کنیم که باشگاه استقلال با اختصاص ندادن حتی یک قطعه بلیت به باشگاه پرسپولیس برای دربی، بداخلاقی کرد.

همچنین دست‌اندرکاران این باشگاه مکرر به اظهارنظر درباره مسائل مرتبط با پرسپولیس پرداختند که متأسفانه برخورد لازم صورت نگرفت.

حال نیز باشگاه پرسپولیس به رغم فرافکنی‌ها و جملات تند به کار رفته در این اطلاعیه خویشتنداری کرده و به منظور حفظ آرامش در فضای فوتبال پاسخی در رسانه‌ها نداده و بسنده می‌کنیم به ذکر این مطلب که آنچه مطرح و ادعا شد، فرافکنی محض بعد از ناکامی در دربی و وارونه جلوه دادن حقایق است.

باشگاه پرسپولیس مستندات خود را به ریاست محترم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ که تأکید بر پرهیز از بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها در پاسخ به یکدیگر داشته‌اند، ارائه کرده و امیدواریم با این اقدامات تنش‌زا و توهین‌آمیز برخورد لازم صورت گیرد.

ما هنوز اختصاص ندادن حتی یک قطعه بلیت مسابقه‌ای که خود یک طرف آن بوده‌ایم به باشگاه، تیم و پیشکسوتان پرسپولیس که در تاریخ دربی‌ها سابقه نداشته است را فراموش نکرده‌ایم.

حال نیز در پی این اطلاعیه توهین‌آمیز متأسفیم که در باشگاه استقلال چنین رویه‌ای حاکم شده و فراموش کرده‌اند که سرخابی‌ها در عین رقابت همواره اخلاق‌مدار بوده و حرمت هم را در اوج رقابت‌های دیدنی حفظ کرده‌اند.

باید دید عاقبت این بیانیه ها و مصاحبه های حاشیه ای به کجا می رسد و این اقدامات کمیته انضباطی به رفع تنش ها خصوصا در بازی امروز سپاهان – پرسپولیس کمک می کند یا بر آن می افزاید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *