جهانگیری:آنها که به جیب خود فکر می‌کنند،خائن‌اند جهانگیری:آنها که به جیب خود فکر می‌کنند،خائن‌اند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری:آنها که به جیب خود فکر می‌کنند،خائن‌اند

جهانگیری:آنها که به جیب خود فکر می‌کنند،خائن‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعلام جنگ اقتصادی از سوی آمریکا علیه ملت ایران و برنامه ریزی این کشور برای اعمال تحریم های هوشمند اقتصادی گفت: باید با اتخاذ برنامه‌های هوشمند، عاقلانه و پیگیر در برابر راهبرد و هدف آنها که نابودی ایران است با جدیت پای کار بایستیم و با مقاومت دشمن را ذلیل کنیم.

مهمترین سخنان معاون اول رئیس جمهور در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت به شرح زیر است:

* با شروع انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و پس از انتخاب دکتر روحانی بعنوان رییس جمهور، اعتماد و امید مردم در جامعه زنده و بازسازی شد و این اعتماد و امید هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی نقش اثر گذاری در حل مسائل و مشکلات ایفا کرد.

* در کنار اعتماد و امید مردم، با اتکا به توانمندی مدیران کشور و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت به دستاوردهای بسیار خوبی در فضای اقتصادی و بین المللی دست یافتیم که مهمترین نمونه آن در بخش سیاست خارجی بهبود روابط خارجی و سرانجام رسیدن توافق برجام بود.

* شاخص های اصلی اقتصاد مانند تورم، رشد اقتصادی، ‌اشتغال زایی و رشد سرمایه گذاری روند رو به رشدی را در پیش گرفت و اقتصاد کشور در مسیر صحیحی قرار گرفت.

* برای همه مسائل و ابر چالش های کشور برنامه ریزی صحیحی در دولت صورت گرفت و برنامه مدونی نیز برای حل معضل اشتغال فراهم شده بود. اما ما به اتفاق جدیدی روبرو شدیم که آن خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم ظرف سه و شش ماه پس از خروج از برجام بود.

حتما بخوانید:  کنایه‌های تند و‌ تیز علم‌الهدی به روحانی

* مشخصه دولت تدبیر و امید باید همانند نامش تدبیر امور و امید به آینده باشد چرا که مردم مهر تایید پای این دولت زده اند و ما موظف هستیم با تدبیر، رنج و فشار مردم را کاهش دهیم و امید آنها به آینده را بالا ببریم.

* باید امید و اعتماد مردم را بازسازی کنیم زیرا اگر مردم احساس کنند که دولت تمام توان خود را پای کار آورده است، از دولت حمایت خواهند کرد.

* مهمترین تهدید این است که درک صحیحی از شرایط نداشته باشیم و مردم را نسبت به وضعیت جدید کشور آگاه نکنیم. دشمنان می خواهند مردم را نسبت به آینده جمهوری اسلامی ایران مأیوس کنند و تحقیر آمیزتر از این نیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای دلسوزی برای مردم ایران یکبار با پارچ آب و بار دیگر با توپ فوتبال سخن می گوید.

* ما باید شرایط را به خوبی برای مردم تبیین و تشریح کنیم و باید توجه داشته باشیم که مردم را نباید وحشت زده کنیم و در عین حال نباید به آنها بگوییم که کشور در شرایط عادی است.

* حجم نقدینگی در هر بخشی که وارد شود می تواند مشکل ساز باشد که باید به سرعت برای حل مسئله نقدینگی راهکار پیدا کنیم و نباید حالا که در حال برنامه ریزی برای مقابله با تحریم ها هستیم اجازه دهیم که مسائل مزمن اقتصادی مشکلات را دو چندان کند.

* دولت دوره تحریم های گذشته را آسیب شناسی کرده و با هر رانت و فسادی قاطعانه برخورد می کنیم.

* در مقطعی که کشور در جنگ اقتصادی است و مردم با مشکلات مختلف روبرو هستند کسانی که به فکر پر کردن جیب خود هستند خائن هستند و باید سخت گیرانه مقابل آنها بایستیم.

حتما بخوانید:  خانه تاریخی مرعشی شوشتر به آتش کشیده شد!

* امیدوارم با تدابیر رییس جمهور و پشتیبانی ها و حمایت های مقام معظم رهبری، با برنامه ریزی هایی که انجام خواهد شد بتوانیم با سربلندی دوران سخت کنونی را پشت سر بگذاریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *