جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی مشکلات و موانع نظیر تحریم ها و شرایط کرونایی گفت: اگرچه با مشکلات و موانع پیچیده روبرو هستیم، اما از ظرفیت های گسترده و و توان مدیریتی بالا در کشور برخوردار هستیم و قادر خواهیم بود با اتکا به این ظرفیت ها مشکلات و موانع پیش رو را برطرف کنیم.

جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور: 

* (با اشاره به برخی مشکلات و موانع نظیر تحریم ها و شرایط کرونایی): اگرچه با مشکلات و موانع پیچیده روبرو هستیم، اما از ظرفیت های گسترده و و توان مدیریتی بالا در کشور برخوردار هستیم و قادر خواهیم بود با اتکا به این ظرفیت ها مشکلات و موانع پیش رو را برطرف کنیم.

* (با تأکید بر اینکه نباید توانمندی و ظرفیت های کشور را دست کم بگیریم): نباید تسلیم مشکلات و سختی ها شویم و باید با جدیت برای حل مسائل و مشکلات کشور تلاش کنیم تا بتوانیم با سربلندی از این مقطع دشوار عبور کنیم.

* تجربه دوران شیوع کرونا نشان داد که کشور از ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف از جمله در حوزه دانش بنیان برخوردار است چرا که فعالان عرصه دانش بنیان توانستند ظرف چهار ماه علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی، تولید این کالاها را به نقطه ای برسانند که امروز آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارند.

* پیدا کردن بازار صادراتی کار آسانی نیست و یک صادرکننده باید سالها دوندگی داشته باشد تا بتواند بازار صادراتی پیدا کند و اگر هر یک از بازارهای صادرات کشور از دست برود، به سختی می توان این کمبود را جبران کرد. در مواقعی که نیاز به اعمال محدودیت در صادرات وجود دارد نیز باید از طریق تعرفه و عوارض این محدودیت را اعمال کرد.

حتما بخوانید:  مرغ ۲۷هزارتومانی و واکنش‌های مردم در صحنه

* (با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تبادلات بانکی): تهاتر روش بسیار خوبی است که می تواند نیازهای داخلی را بدون مبادلات بانکی برطرف کند و اتاق بازرگانی ایران باید از طریق ایجاد تعامل گسترده میان بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی کشورهای هدف صادراتی، بسترهای لازم را برای افزایش صادرات و واردات از طریق تهاتر فراهم کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *