جهانگیری: اولویت ما سلامت مردم است جهانگیری: اولویت ما سلامت مردم است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: اولویت ما سلامت مردم است

جهانگیری: اولویت ما سلامت مردم است

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بنگاه ها و فعالان اقتصادی دچار ورشکستگی شوند، گفت: دولت با تمام ظرفیت در کنار فعالان اقتصادی بخش های مختلف خواهد بود و آنها را تنها نخواهد گذاشت.

جهانگیری: اولویت ما سلامت مردم است

اسحاق جهانگیری:

* (با بیان اینکه شیوع کرونا همه کشورها را در بر گرفته و این بیماری به چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است): پیش بینی های مهمی در خصوص تبعات اقتصادی شیوع این ویروس در سراسر جهان انجام شده و طبیعتاً همه بخش ها و ظرفیت های مادی و معنوی کشور ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مهمترین هنر مدیریت این است که قدرت مواجهه خود را با این بیماری و عبور از شرایطی که کرونا بر ما تحمیل کرده است، بالا ببریم.

* (با تاکید بر اینکه موضوع سلامت و درمان مردم اصلی ترین و مهمترین اولویت دولت است): در کنار این اولویت مهم، مسائل و تبعات اقتصادی ناشی از کرونا نیز اولویت مهمی است که باید برای عبور از آن برنامه ریزی کنیم.

* نباید تسلیم شرایط پیش رو شویم و در عین حال نباید چشم خود را بر عوارض، تبعات و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا ببندیم. باید برای جبران آسیب ها و خسارات ناشی از شیوع کرونا بر بخش های مختلف اقتصادی نظیر هتل ها، اقامتگاه ها و مراکز گردشگری برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

* تصور اینکه بتوانیم بدون هزینه و آسیب از این مقطع عبور کنیم تقریباً غیر ممکن است. همانگونه که مردم در این شرایط دچار مشکلاتی شده اند و هزینه می دهند، بخش خصوصی، دولت و سایر بخش ها نیز هزینه هایی را پرداخت خواهند کرد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

حتما بخوانید:  عبدی: برخی با طومار تصمیم می‌گیرند نه با عقل!

* (با اشاره به اینکه البته مردم از شرایط و منابع مالی دولت آگاه هستند): ما در تحریم ظالمانه ای از سوی آمریکا به سر می بریم و رییس جمهور آمریکا با نهایت پر رویی به خبرنگاران اعلام می کند که ایرانی ها برای لغو تحریم ها درخواستی به ما نداده اند.

* ملت ایران چه درخواستی باید بدهد؟ ملت ایران از ابتدا اعلام کرده اند که در شرایطی که همه مردم دنیا با جان خود در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، باید تحریم های ظالمانه آمریکا برداشته شود.

* (خطاب به رییس جمهور آمریکا): ملت ایران می گوید شما در کشور خودتان که بیش از همه درگیر این ویروس هستید و جان دادن انسان ها را در پیش روی خود می بینید، بگذارید ملت ایران از منابع درآمدی خود استفاده کند. بگذارید مردم ایران زندگی کنند و مانند سایر ملت ها برای مقابله با این ویروس خطرناک راهکارهایی عالمانه در پیش بگیرد.

* ملت ایران می گوید تحریم ها را بردارید تا بانک مرکزی به منابع درآمدی خود دسترسی پیدا کند و بتواند ضرورت ها و نیازهای مقابله با کشور را تامین کند. اگر موانع را بردارید حتماً بهتر می توانیم با کرونا مبارزه کرده و این شرایط را مدیریت کنیم. شما مهمترین منبع درآمدی ایران که نفت است را به روی ملت ایران بسته اید و اجازه خرید نفت ایران را به کشورهای دیگر نمی دهید.

* با وجود شرایط دشوار اقتصادی اما با انسجام، وحدت و هماهنگی می توانیم این شرایط را مدیریت کرده و از آن عبور کنیم.

* رییس جمهور نیز با تمام توان برای مقابله با کرونا پای کار است و در تمام ایام تعطیلات عید نوروز، روزی نبوده که چند جلسه در این خصوص برگزار نکرده باشد. باید با بکارگیری همه ظرفیت های دولت، بخش خصوصی ونهادهای مختلف به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم با سرفرازی و حداقل هزینه و آسیب این مقطع را پشت سر بگذاریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *