حداقل قیمت ویلا در باستی هیلز؛ ۳۵میلیارد تومان حداقل قیمت ویلا در باستی هیلز؛ ۳۵میلیارد تومان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حداقل قیمت ویلا در باستی هیلز؛ ۳۵میلیارد تومان

حداقل قیمت ویلا در باستی هیلز؛ ۳۵میلیارد تومان

اعتماد آنلاین: در ارتفاع ۲۰۰ متری از لواسان، می‌توانید ویویی ۳۶۰ درجه‌ای از این شهر را همراه با منظره‌ای از سد لتیان بدون مزاحمت سازه‌های دیگر تماشا کنید. اینجا «باستی هیلز» است. شهرکی نزدیک به پایتخت، اما با قیمت‌های چند صد میلیاردی و نمای بی‌نظیر که بیشتر یادآور محل سکونت یا تفرجگاه ستاره‌های هالیوودی است.

باستی هیلز کجاست؟

اگر می‌خواهید بدانید شهرک باستی هیلز دقیقاً کجای لواسان قرار دارد، کافی است تصویر ماهواره‌ای این شهرک لاکچری را ببینید. این شهرک در شمال غربی شهر لواسان واقع شده و آن‌طور که از تصاویر ماهواره آن پیداست، حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد. دورتادور شهرک باستی هیلز دیوارکشی شده و همان‌طور که از ورودی آن مشخص است، بعید است که هر کسی بتواند وارد آن شود؛ مگر اینکه ساکن یکی از ۳۶ ویلای لاکچری در شهرک باستی هیلز باشید.

علت این نام‌گذاری آن است که بلوار باستی در لواسان به این شهرک ختم می‌شود و به خاطر تشابه منطقه‌ای با بورلی هیلز لس‌آنجلس، این نام را به آن اختصاص داده‌اند.

باستی‌هیلز؛ شهرک لس‌آنجلسیِ ایران

قیمت هر ویلا در این شهرک چند است؟

یکی از ویلا‌های رویایی شهرک باستی هیلز یک ویلای ۲ هزار و ۱۰۰ متری است که به قیمت ۶۰ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده. البته متراژ بنای این ویلا هزار و ۵۰۰ متر است و حدود ۶۰۰ متر حیاط دارد. از امکانات این ویلا می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، حیاط و باربیکیو اشاره کرد. این ویلا حدود چهار سال است که ساخته شده و شش خواب مستر دارد. هر اتاق برای خودش یک تراس مجزا دارد که به لطف تریبلکس بودن بنا این امکان به ویلا اضافه شده. پنجره همه اتاق‌ها قدی و کل ویلا مبله و فول‌فرنیش شده است. محوطه آن به سبک هلندی ساخته شده و تنوع گیاهی زیادی دارد.

حتما بخوانید:  خطر از بیخ گوش حسن یزدانی گذشت

باستی‌هیلز؛ شهرک لس‌آنجلسیِ ایران

۳۵ میلیارد، رقمی ارزان برای یک ویلا در باستی هیلز

قیمت ویلا در این شهرک آن‌قدر بالاست که یک ویلای ۳۵ میلیاردی، ویلای چندان گرانی محسوب نمی‌شود. مدتی است آگهی‌های تبلیغاتی این ویلاها در اپلیکیشن‌های مختلف دیده می‌شود و مثلاً آگهی‌دهنده یک ویلا، در کنار رقم ۳۵ میلیارد ویلایش، از صفت ارزان هم استفاده می‌کند. ویلایی که هزار و ۵۰۰ متر بنا دارد و ۵۰۰ متر دیگر آن حیاط با فضای سبز است. این ویلای تریبلکس در باستی هیلز لواسان چهار اتاق خواب دارد که همگی مستر هستند. کل ویلا هم مبله شده و علاوه بر چهار اتاق خواب، پنج سرویس بهداشتی دارد. استخر، سونا و جکوزی هم که پای ثابت ویلا‌های شهرک باستی هیلز لواسان است. محوطه‌سازی عالی، دسترسی آسان و فول‌امکانات، عبارت‌هایی است که صاحبخانه برای تعریف کردن از ویلای خود به کار می‌برد.

باستی‌هیلز؛ شهرک لس‌آنجلسیِ ایران

ویلاهای این شهرک عموماً بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت دارند و وجود گیت‌هایی اطراف باستی هلیز باعث شده نمایی از اختلاف طبقاتی را به رخ مردم بکشد.

باستی‌هیلز؛ شهرک لس‌آنجلسیِ ایران

ساکنان باستی هیلز مالیات هم می‌دهند؟

در همین راستا نیز سیاوش غیبی‌پور، مدیر سابق سازمان مالیاتی کشور، درباره اینکه ساکنان باستی هیلز چقدر مالیات پرداخت کرده‌اند، گفت: مالیات گرفتن بر حسب قانون است، اما اگر سکنه این منطقه با قوانین فعالی اقدام به خریدوفروش کنند، درصدی از فروش نقل و انتقال را باید به عنوان مالیات ارائه دهند. در حال حاضر چارچوب کلان قانونی و ضابطه‌ای نداریم و مامور مالیاتی کاری به لوکس بودن و نبودن ملک ندارد، تنها ارزش منطقه‌ای ملک را محاسبه می‌کند و می‌رود. اگر هم تعلل کند، مورد اعتراض مؤدی قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید:  طالبان: پنجشیر در محاصره است

او با گلایه از اینکه مالیات بر ثروت در حاشیه قرار گرفته، عنوان کرد: ثروت ابعاد جدیدی پیدا کرده؛ زمانی املاک به تنهایی ثروت بود، در دنیای فعلی نگهداری سهام، ارز و طلا نیز مصداقی از ثروت است، اما به خاطر خلأهای قانونی فقط هزینه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *