حمایت سعودی‌ها از امارات درباره جزایر سه گانه حمایت سعودی‌ها از امارات درباره جزایر سه گانه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمایت سعودی‌ها از امارات درباره جزایر سه گانه

حمایت سعودی‌ها از امارات درباره جزایر سه گانه

خبرگزاری ایرنا: نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، از ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه حمایت کرد و خواستار بازگرداندن این جزایر از ایران شد.

ولید المعلمی عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و فلسطین برگزار شد، افزود: ایران سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و موسی را که متعلق به امارات متحده عربی است، تصرف کرده است.

نماینده عربستان سعودی این اقدام را نقض حاکمیت امارات خواند که صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می کند و صلح و امنیت را در سطح بین المللی هم تحت تاثیر قرار می دهد.

المعلمی از حاکمیت امارات بر این سه جزیره حمایت کرد و گفت: از همه اقدامات و ابزار صلح آمیز برای بازپس گیری این جزایر از ایران و حاکمیت امارات بر آن پشتیبانی می کنیم.

وی بدون توجه به اینکه کشورش به دلیل جنایات در یمن و همچنین قتل روزنامه نگار عربستانی در مظان بدتر اتهامات قرار دارد، افزود: کشورهای زیادی از دخالت ایران در امور داخلی خود به دلیل مداخلات وقیح تهاجمی رنج می برند.

نماینده عربستان سعودی ادامه داد: رفتارهای ایران منطقه را بی ثبات کرده است که نمونه آن حمایت از حوثی های یمن است که نشانگر عدم احترام به قطعنامه های بین المللی به خصوص قطعنامه های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

المعلمی ایران را به تهدید حمل و نقل دریایی و انسداد تنگه هرمز متهم کرد و افزود: آنها همچنین با شناورهای دریایی خود باب المندب و دریای عرب را تهدید می کنند.

حتما بخوانید:  شش زنِ هوادار فوتبال دستگیر شدند

وی ادامه داد: آنها با کشتی های تجاری خود سلاح و تجهیزات جاسوسی حمل می کنند و در حال حاضر در اطراف تاسیسات دریایی در دریای سرخ تردد دارند. کشتی های ایرانی به گونه ای عمل می کنند که به صلح و امنیت حمل و نقل دریایی در منطقه آسیب می رساند.

نماینده عربستان که عام و خاص از حمایت آنها از گروه های تروریستی همچون داعش، القاعده آگاهی دارند، ایران را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد و افزود: ایران با حمایت از گروه تروریستی همچون حزب الله در امور داخلی لبنان دخالت می کند.

المعلمی همچنین اتهام نخ نمای آمریکایی ها را تکرار کرد که می گویند برخی از سران القاعده در ایران حضور دارند. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *