حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

گجت نیوز: چند روز پیش ویدئویی منتشر شد که نشان می داد تانک روسی از روی یک خودرو رد می‌شود. مدل خودرویی که زیر تانک روسی له شد چه بود؟

دقیقا یک هفته از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و تاکنون اخبار بسیاری از درون خاک اوکراین منتشر شده که بیشتر آنها مربوط به تصاویر و فیلم‌هایی است که تهاجم روس‌ها را به صورت همه جانبه نشان می‌دهند. در یکی از ویدئوهای ارسالی در فضای مجازی شاهد رد شدن یک تانک از روی خودروی سواری شهروند اوکراینی هستیم؛ اما ماجرا چیست؟

حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

در این مطلب قصد داریم به بررسی خودرویی که در این ویدئو مورد حمله قرار گرفت و مشخصات آن صحبت کنیم. خودروی مذکور اگرچه زیر تانک له شد اما با این حال بخش‌هایی از آن سالم مانده بود. حواشی زیادی درباره این خودرو به وجود آمد و برخی آن را با خودروهای تولید ملی ما مقایسه کردند. اما مدل این ماشین چه بود که راننده توانست از آن جان سالم به در برد؟

حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

متاسفانه به علت کیفیت تصاویر منتشر شده و ویدئویی که از دور به نمایش حرکات عجیب و غریب تانک می‌پردازد، در ابتدا نمی‌شد نوع خودرو را به طور دقیق حدس زد اما سرانجام با اتصال قطعات سالم مانده در ذهن فهمیدیم که خودروی له شده زیر تانک روسی لادا پریورا است.

در ویدئوی اولی که از این صحنه منتشر شد، تنها قطعاتی که سالم مانده بود و می‌شد تشخیص داد، فرم کلی چراغ‌های عقب و محل جانمایی پلاک بود. پس از آن که راننده نجات یافت تصاویر دیگری نیز از زوایای دیگر در دسترس قرار گرفت. از روی مولفه‌هایی همچون طرح رینگ‌ها، خط اصلی بدنه، محل قرارگیری و شکل در باک، راهنمای روی گلگیر جلو و محل جانمایی دستگیره‌ها می‌توان نوع و مدل خودرو را تشخیص داد.

حتما بخوانید:  کری: احتمال جنگ آمریکا با ایران بیشتر شده

حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

گفتنی است که لادا پریورا یک سدان روسی است که البته در دو کلاس بدنه دیگر از جمله هاچ بک و استیشن نیز تولید شده است و خودرویی که در این تصاویر له شده، نوع سدان آن است. قدمت این خودرو به سال ۲۰۰۷ بر می‌گردد. به عبارت دقیق‌تر این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ تحت عنوان لادا ۱۱۰ در روسیه تولید می‌شد و حتی در مصر تا سال ۲۰۱۵ تولید آن ادامه داشت.

اوایل سال ۲۰۰۷ و به هنگام تست‌های استاندارد این سدان در موسسه آرکپ (ARCAP) روسیه عملکرد بدی را از لادا پریورا شاهد بودیم. سازندگان این خودرو در فازهای بعدی تلاش خود را می‌کنند و نمره کلی این خودرو قابل قبول می‌شود. البته توجه داشته باشید که موسسه مذکور آزمایش‌های تصادفش کاملا متفاوت از استانداردهای اروپا است.

حکایت خودرویی که زیر تانک روسی له شد

سال ۲۰۱۸ این خودرو به کلی از خط تولید کمپانی روسی خارج شد و تولیدکنندگان آن تصمیم گرفتند به جای لادا پریورا مدل مدرن‌تر لادا وستا را وارد بازار کنند. همان‌طور که متوجه شدید زنده ماندن راننده این خودرو به هیچ وجه به خاطر استحکام این سدان نیست زیرا نتایج و امتیازات تصادفات جاده‌ای و سایر استانداردهای آن بسیار ضعیف بوده است.

گفتنی است که این خودرو در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ در روسیه تولید می‌شد و حتی رومانی نیز آن را راهی بازار خود می‌کرد. بنابراین راننده این خودرو به معنای واقعی کلمه خوش شانس بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *