خاتمی: برخی می‌خواهند تزِ رضاخانی را احیا کنند خاتمی: برخی می‌خواهند تزِ رضاخانی را احیا کنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خاتمی: برخی می‌خواهند تزِ رضاخانی را احیا کنند

خاتمی: برخی می‌خواهند تزِ رضاخانی را احیا کنند

ایسنا: امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال اجرایی کردن تز جدایی دین از سیاست است و امام راحل با تشکیل انقلاب این تز را شکست اما برخی ماموریت دارند این تز رضاخانی را مجددا احیا کنند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه ۱۶ دیماه در یادواره شهدای طلاب ساوه و زرندیه در مسجد انقلاب ساوه اظهار کرد: شناسنامه هر استان یا شهرستانی را علاوه بر جغرافیای منطقه ای، بزرگان، علما و مشاهیر آن خطه رقم می‌زند که علامه عسکری ساوجی یکی از علمای شاخص و شناسنامه ساوه است.

خاتمی: برخی می‌خواهند تزِ رضاخانی را احیا کنند

وی با اشاره به اینکه ایران کشور اهل بیت علیه السلام است، افزود: برپایی مجالس عزاداری فراوان در ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه و نیز مناسبت های مذهبی بیانگر آن است که این کشور متعلق به اهل بیت علیهما السلام است.

وی در ادامه گفت: شهید چمران یکی دیگر از افتخارات شهرستان ساوه است که شناسنامه او در عرصه سیاسی باافتخار است و تقدیم صدها شهید و ایثارگر نشانگر آن است که ساوه سرمایه نفیسی در کشور به شمار می رود و فعالیت حوزه های علمیه متعدد برادران و خواهران در این منطقه نشان از رشد فرهنگی این شهرستان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مومنین خداباور هستند، اظهار کرد: مومنین به خدا و پیامبر ایمان داشته و دغدغه دین دارند و حاضرند برای زنده نگه داشتن دین هزینه کنند که نمونه آن سردار شهید سلیمانی است که برای دین و جان خود هزینه کرد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد به مفهوم تلاش گسترده است، گفت: تلاش می تواند در بعد نظامی، فرهنگی، اقتصادی سیاسی باشد و مذاکره کنندگان وین که برای دفاع از عزت ایران مذاکره می‌کنند جهادگران عرصه سیاسی هستند.

حتما بخوانید:  حیدری: به جای وزیر، با خدا لابی کرده‌ایم

او با اشاره به اینکه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی است، گفت باید طوری اقتصاد را ریل گذاری کرد که با تکان های اقتصادی و التهابات نلرزد و آسیب نبیند.

خاتمی در ادامه گفت: مجموعه بینش ها، دانش ها و ارزش ها را فرهنگ یک کشور تشکیل می دهد و تلاش در این حوزه مصداق جهاد فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها قهرمان جهاد تبیین است، گفت: حضرت زینب سلام الله علیها جهاد تبیینی را از مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها آموخت که ویژگی های منحصر بفرد و خاصی دارد.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا سلام الله علیها مجاهد دوره غربت حضرت علی علیه السلام بود و شجاعانه و با استدلال و منطقی از ولایت دفاع کرد که بهترین نوع جهاد است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جهاد تبیین مصداق روشنگری است تا بدانیم دشمن کدام میدان را مورد حمله قرار داده است و امروز به دنبال اغتشاشات و موج سواری است. به عنوان مثال معلمین و یا کارگران برای مطالبات خود معترض می شوند اما دشمن به دنبال کشاندن این اعتراض به تنش و سوار شدن بر این موج است.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی با اعتراض و مطالبه گری در ساختار مشخص شده مشکلی ندارد چرا که بعضاً برخی نارضایتی ها ایجاد می شود اما ایجاد تنش و بهانه دست دشمن دادن مغایر با سیاست های نظام است و مردم هوشیار و با بصیرت نباید بهانه دست دشمن دهند. دولت کنونی انگیزه خدمت و گشایش خدمت ها را دارد و با تمام وجود در صحنه است.

حتما بخوانید:  قوانین جدید صداوسیما درباره تیزرهای تبلیغاتی

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمن به دنبال اجرایی کردن تز جدایی دین از سیاست است و امام راحل با تشکیل انقلاب این تز را شکست اما برخی ماموریت دارند این تز رضاخانی را مجددا احیا کنند. می‌خواهند حوزه را از سیاست و ولایت جدا کنند اما دشمن بداند حوزه همیشه پشتیبان و همراه ولایت بوده و تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌داند که این خود یک جهاد تبیین است.

خاتمی تصریح کرد: سرانجام تحرکات الهی و فعالیت جهاد تبیینی شهادت و دادن جان در راه اسلام است.

امام جمعه ساوه نیز گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بر همه انبیا ولایت تکوینی دارد و اولین شهیده مدافع ولایت و حق و حقیقت است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: طلاب و روحانیان مدافعان دین هستند و در همه سنگرهای دفاع از دین حضور تاثیرگذار دارند.

وی با اشاره به تقدیم ۵۷۲ شهید دوران دفاع مقدس، ۱۵ شهید مدافع حرم و ۱۶۸۰ جانباز، ۸۶ آزاده از ساوه به انقلاب اسلامی گفت: ساوه ایران کوچک است و از اکثر استان های کشور مهاجر دارد و قطب صنعت و کشاورزی به شمار می رود.

وی در ادامه به مشارکت خیرین در تامین زیرساخت های مورد نیاز به ویژه در حوزه سلامت و مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: دولت از مشارکت خیرین ساوجی سوءاستفاده می کند و سهم شهرستان از اعتبارات دولتی کم است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *