خالق بیت‌کوین، ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟ خالق بیت‌کوین، ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خالق بیت‌کوین، ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟

خالق بیت‌کوین، ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟

دیجیاتو: عنوان ثروتمندترین فرد جهان بین جف بزوس و ایلان ماسک رد و بدل می‌شود. در حال حاضر جف بزوس با ثروت حدود ۱۸۰ میلیارد دلار، این عنوان را در اختیار دارد و ایلان ماسک با اختلاف ناچیز و ثروت ۱۶۴ میلیارد دلاری در مقام دوم قرار گرفته است. آیا روزی فرا می‌رسد که این عنوان در اختیار ساتوشی ناکاموتو قرار گیرد؟

خالق بیت‌کوین ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟

ساتوشی ناکاموتو فردی ناشناس است که در سال ۲۰۰۸ بیت‌کوین را ابداع و معرفی کرد. اوایل سال ۲۰۰۹ اولین بلوک بیت‌کوین معروف به Genesis Block استخراج شد و شبکه بیت‌کوین آغاز به کار کرد. تحقیقات نشان می‌دهند طی ۶ ماه اول سال ۲۰۰۹ ساتوشی ناکاموتو بیش از ۱ میلیون بیت‌کوین ماین کرده است که در حال حاضر حدود ۵۶ میلیارد دلار قیمت دارد. با محاسبات ساده می‌توان دریافت اگر قیمت هر بیت‌کوین به ۱۸۲ هزار دلار برسد، ساتوشی ناکاموتو با ثروت ۱۸۲ میلیارد دلاری بالاتر از بزوس قرار می‌گیرد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب خواهد کرد، اما آیا بیت‌کوین به چنین قیمتی خواهد رسید؟

خالق بیت‌کوین ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد؟

مدل‌های متعدد و متنوعی برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین وجود دارند و بعضی از آنها قیمت ۲۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کنند، اما معروف‌ترین مدل در این حوزه مدل انباشت جریان (S2F) است. طبق این مدل، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین تا پایان ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار تا ۲۸۸ هزار دلار برسد. این رقم بر اساس ارزش کنونی بیت‌کوین، مقدار موجودی فعلی و مقدار بیت‌کوین‌های ماین شده در ادامه سال جاری میلادی به‌دست آمده است. PlanB به‌عنوان خالق مدل S2F می‌گوید:

حتما بخوانید:  میترا حجازی‌پور از تیم ملی شطرنج اخراج شد

«از من می‌پرسند آیا هنوز به این مدل اعتقاد دارم یا نه، پس تصریح می‌کنم: بدون شک مدل S2F برای بیت‌کوین درست است و قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ تا ۲۸۸ هزار دلار خواهد رسید.»

بر اساس پیش‌بینی PlanB اگر قیمت بیت‌کوین به ۲۸۸ هزار دلار برسد، ساتوشی ناکاموتو با ثروت ۲۸۸ میلیارد دلاری رقیبی بین میلیاردهای جهان نخواهد داشت. حتی برخی پیش‌بینی‌ها برای فصل گاوی کنونی رقم‌های بالاتری را اعلام کرده‌اند. بلومبرگ می‌گوید اگر ریسک سرمایه‌گذاری بیت‌کوین کاهش یابد، قیمت این رمزارز به ۴۰۰ هزار دلار هم خواهد رسید. البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که ثروت ایلان ماسک و جف بزوس هم به‌مرور افزایش پیدا می‌کند و این رقابت هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *