خرید شب عید مردم تاناکورایی شد خرید شب عید مردم تاناکورایی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خرید شب عید مردم تاناکورایی شد

خرید شب عید مردم تاناکورایی شد

روزنامه ابتکار در گزارشی با اشاره به عرضه پوشاک بی‌کیفیت، قاچاق و استوک (دست ‏‏دوم) در بازار پوشاک از افزایش تمایل مردم به خرید لباس تاناکورا خبر داده است.

افزایش تمایل مردم به خرید لباس تاناکورا

در این گزارش می‌خوانید:

* پوشاک بی‌کیفیت، قاچاق و استوک (دست ‏‏دوم) این‌روزها به دلایل مختلف گوی سبقت را از تولید داخل ربوده است. اقشار متوسط با درآمدهای پایین بازار هدف ورود این کالا بوده و حالا با نزدیک‏شدن به ایام نوروز، بازار خرید این نوع پوشاک بیش از روزهای دیگر سال داغ شده است.

* برخی از تولیدکنندگان پوشاک بر این باورند که از زمان رواج ورود و استفاده از لباس‌های تاناکورایی، اوضاع بازار برای تولیدکنندگان داخلی نامناسب شده و در پی رونق گرفتن این بازار صدها شغل با تهدید روبه‌رو شده است.

مجید نامی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران:

* (با اشاره به گرایش برخی از مصرف‌کنندگان به استفاده از لباس‌های دست‏دوم و همچنین نبودِ نظارت برای وارد کردن این کالا): این‌روزها برخی از مصرف‌کنندگان تمایل به استفاده از پوشاک تاناکورایی دارند، این کالاها بیشتر اقشار متوسط و با سطح درآمد پایین کشورمان را هدف قرار می‌دهند که عمده مصرف‌کنندگان صنعت پوشاک از همین اقشارند.

* این در حالی است که باید بدانیم استفاده از لباس‌های تاناکورای علاوه‌ بر مسائل بهداشتی بر صنعت پوشاک کشور به‏شدت صدمه وارد می‌کند، اما مسئله مهم‌تری وجود دارد و آن هم این است که ما با یک پدیده مهم با عنوان کالای قاچاق مواجه هستیم و باید این مورد را بررسی و اقداماتی را برای کاهش این پدیده در دستور کار قرار دهیم.

حتما بخوانید:  سوختگی شدید ۴ کودک در زاهدان

* لباس‌های تاناکورایی و کالای دست‏دوم در بسیاری از کشور تبدیل به یک تجارت بزرگ شده و به صورت قانونی انجام می‌شود، اما متاسفانه ما در ایران هیچ قانون و یا نظارتی برای انجام این کار وجود ندارد. در این میان باید اشاره کنم که ما حتی بر روی قاچاق پوشاک نو هم نظارتی چندانی نداریم و این مسئله مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

* اینکه استفاده از لباس تاناکورایی تا چه میزان می‌تواند صنعت پوشاک ما را با تهدید روبه‌رو کند نامعلوم بوده و هیچ آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد و نمی‌توان به شکل دقیق عددی را اعلام کرد. تنها چیزی که وجود دارد این است که در سال‌ گذشته حدود ۲٫۷ دهم میلیارد دلار قاچاق داشتیم. این در حالی است که در سال جاری این رقم به ۱٫۸ دهم میلیارد دلار رسیده است و اینکه چه مقدار از آن مختص به لباس تاناکورایی و دست‏دوم می‌شود مشخص نیست.

* مسئله‌ای که وجود دارد و باید به آن اشاره کنم این است که استفاده از لباس‌های دست‏دوم نزدیک به شروع سال جدید بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر، در بازار شب عید بازار این نوع پوشاک داغ شده و افراد بیشتری برای خرید اقدام می‌کنند، اما باید بدانیم که حجم بسیار بالایی هم ندارد و مشکل اصلی بحث قاچاق پوشاک چه نو چه دست‏دوم است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *