خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود! خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!

خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!

فرارو: اگرچه خودروی خودران Apple Car هنوز معرفی نشده است، اما شایعات زیادی در خصوص آن به گوشی می‌رسد. احتمال عرضه این محصول در چند سال آینده وجود دارد، اما ممکن است هرگز هم عرضه نشود.

 به نظر می‌رسد تراشه خلبان خودکار اپل یک قدم به واقعیت نزدیک شده است. زیرا طبق گزارش‌ها اپل آن را به یک شرکت کره‌ای سفارش داده است. این سفارش برای تراشه‌ی نهایی نیست، زیرا مطمئنا ساخت تراشه‌ی نهایی توسط شریک اپل شرکت TSMC، که مسئول ساخت تراشه‌های سری A و M اپل است انجام می‌شود.

خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!

به نظر می‌رسد سفارشی که اپل به یک شرکت نیمه هادی و آزمایشی کره جنوبی داده است، مربوط به ماژول‌هایی است که در تراشه گنجانده خواهند شد. طبق گزارشات این شرکت که نام آن مشخص نیست روی یک تراشه خلبان خودکار کار می‌کند؛ تراشه‌ای که عملکرد خلبان خودکار را مانند تراشه‌های مورد استفاده تسلا اجرا می‌کند. این تراشه‌ها بر محاسبات هوش مصنوعی نظارت دارند. آن‌ها معمولاً یک واحد پردازش عصبی، CPU، GPU، حافظه و حتی یک رابط دوربین را در میان سایر عملکرد‌ها یکپارچه می‌کنند.

منابع Elec ادعا می‌کنند که تسلا از حافظه سامسونگ استفاده کرده و در هنگام توسعه ماژول تراشه خلبان خودکار خود، کار مونتاژ را به یک شرکت کره جنوبی به نام “JCET STATSChipPAC Korea” محول کرده است. همچنین گزارش شده که اپل نیز مسیری مشابه تسلا برای پروژه Apple Car خود در پیش گرفته است. همچنین با وجود اینکه خبر قرارداد بین دو شرکت به تازگی منتشر شده، اما این کار تقریبا یکسال است که در حال انجام است و قرار است قرارداد این شرکت کره‌ای و اپل در سال آینده تکمیل شود.

حتما بخوانید:  موضع محمد خاتمی درباره انتخابات مشخص شد؟

به نظر می‌رسد این روند مشابه کاری است که اپل برای توسعه تراشه M1 انجام داده است. ماژول‌های مجزا در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل ساخته می‌شوند و پس از آزمایش در یک تراشه واحد ادغام می‌شوند.

با این حال، برنامه‌ی دقیق اپل برای Apple Car هنوز مشخص نیست. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این اتومبیل‌ها مستقیما به مشتری فروخته می‌شوند، یا به شرکت‌های کرایه اتومبیل اجاره داده می‌شوند و یا اینکه این فناوری در اتومبیل‌های دیگر گنجانده می‌شود.

خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!

تابحال شایعات زیادی در خصوص Apple Car منتشر شده است؛ از جمله گردش مالی مکرر که برای خود پروژه و همچنین چندین گزارش در مورد همکاری اپل برای این پروژه. یکی از پیشرفت‌های اخیر این پروژه مربوط به تامین‌کننده اپل Luxshare می‌باشد. طبق گزارشات شرکتی که مسئولیت ساخت AirPods را بر عهده داشت با یک سازنده خودرو‌های برقی چینی The Chert Group همکاری می‌کند.

این دو شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه و تولید خودرو‌های الکتریکی هستند. این سرمایه گذاری باید ظرف سه ماه آینده آغاز شود، این پروژه نیاز به سرمایه‌ای در حدود ۱.۷ میلیارد یوان (تقریباً حدود ۲۶۷ میلیون دلار) دارد و برای اجرای این پروژه اپل نیاز به احداث یک کارخانه جدید دارد.

خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!

 یکی دیگر از شایعاتی که ماه پیش منتشر شد، این است که اپل با خودروسازان کره‌ای برای شراکت در پروژه Apple Car ملاقات کرده است. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود اپل تا پایان سال شریک اصلی خود را برای خودروی خود انتخاب و معرفی کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *