دادستان: در ۴۰ سال گذشته، گرانی تا این حد نبود دادستان: در ۴۰ سال گذشته، گرانی تا این حد نبود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دادستان: در ۴۰ سال گذشته، گرانی تا این حد نبود

دادستان: در ۴۰ سال گذشته، گرانی تا این حد نبود

خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران گفت: مردم از موضوع گران‌فروشی رنج می‌برند؛ چرا که در طول چهل سال پس از انقلاب، گران‌فروشی تا این حد وجود نداشته، اختلاف قیمت اقلام مصرفی برای مردم قابل توجیه نیست و تنوع، تعدد و تکثر قیمت‌ها در اقلام مشابه قابل دفاع نیست.

 اولین نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در دادستانی تهران، روز چهارشنبه سوم بهمن ماه با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، برخی معاونان دادستان، معاونان وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان دامپزشکی و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ریاست دادستان تهران برگزار شد.

جعفری دولت‌آبادی در این نشست در رابطه با علت ورود دستگاه قضائی به موضوع مقابله با گران‌فروشی، اظهار داشت: مطابق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، گران‌فروشی کلان از موارد اخلال در نظام اقتصادی است و در این زمینه در شعب ویژه نیز به عنوان اولین پرونده، موضوع گران‌فروشی تلفن همراه به نحو سازمان یافته رسیدگی شده است که حکم محکومان در حال اجرا است.

وی گفت: مردم از موضوع گران‌فروشی رنج می‌برند؛ چرا که در طول چهل سال پس از انقلاب، گران‌فروشی تا این حد وجود نداشته، اختلاف قیمت اقلام مصرفی برای مردم قابل توجیه نیست و تنوع، تعدد و تکثر قیمت‌ها در اقلام مشابه قابل دفاع نیست.

دادستان تهران با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی با حضور معاونان دادستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات در دادستانی تهران گفت: از همه مراکز بزرگ توزیع بازدید و شیوه‌های توزیع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که نمایندگان تام الاختیار، مسؤولیت‌پذیر و با تدبیر را برای حضور در این اکیپ‌ها معرفی نمایند.

حتما بخوانید:  رایزنی احمدی‌نژاد با شورای نگهبان برای ۱۴۰۰

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر تأثیرگذار بودن استفاده از ظرفیت دادستانی در مبارزه با گران‌فروشی، اظهار داشت: بازدید‌های هدفمند و هوشمندانه تأثیرگذار خواهد بود و موجب خواهد شد تا متخلفان بدانند که اخلال در توزیع اقلام اساسی و ضروری مردم پیگیری و حسب مورد قابل تعقیب قضائی خواهد بود.

وی افزود: هدف از تشکیل تیم‌های مشترک، برخورد انتظامی – امنیتی با گران‌فروشی نیست؛ بلکه فرصتی است که ظرفیت دادستانی‌ها در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار گیرد و شرط لازم موفقیت، به میدان آوردن تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به تجربه موفق دادستانی و پلیس در برخورد با فروش ارز در معابر، تاکید کرد: نسبت به برخورد با قاچاق و گران‌فروشی نیز باید همین‌گونه اقدام شود.

دادستان تهران در بیان نکاتی پیرامون وضعیت فعلی کشور، تصریح کرد: آمریکا یک جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی رقم زده و در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و روانی تلاش دارد که به نحوی مردم را ناامید کند و در این زمینه اقداماتی از قبیل: برگزاری کنفرانس ضد ایرانی لهستان و تشدید اعمال تحریم‌ها توسط خزانه‌داری آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

جعفری دولت‌آبادی با بیان این که چهلمین سال انقلاب باید باشکوه برگزار شود، افزود: نباید مردمی که امروز پرچم دار مبارزه با دشمن هستند، با سختی‌ها دست و پنجه نرم کنند و مسؤولان نظاره‌گر باشند.

وزارت صمت قیمت کالا‌ها را اعلام کند

وی قیمت‌گذاری همراه با مدیریت را تأثیرگذار دانست و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست که با قیمت‌گذاری عادلانه، قیمت کالا‌ها را رسماً به رسانه‌ها و اصناف و دادستانی تهران اعلام نماید تا در مبارزه با گران‌فروشی ملاک قرار گیرد.

حتما بخوانید:  مهدی طارمی در آستانه تاریخ‌سازی قرار گرفت

جعفری دولت‌آبادی از دستگاه‌های دولتی خواست که نظارت‌ها را تشدید کنند و یادآور شد: دستگاه‌های دولتی باید پس از تأمین کالا، قیمت‌گذاری و توزیع، نسبت به چگونگی عرضه نظارت جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نشانی سایت‌هایی که قیمت‌های صوری ارائه می‌کنند را اعلام نمایند تا دادستانی همان گونه که با سایت‌های اعلام کننده قیمت‌های لحظه‌ای ارز اقدام کرد، با آن‌ها نیز برخورد نماید.

دادستان تهران از دکتر جهانی معاون دادسرا خواست در کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها، شیوه‌های نظارت را مورد بررسی قرار دهد.

استفاده از ظرفیت بسیج محلات و اتحادیه‌ها در برخورد با گران‌فروشی

جعفری دولت‌آبادی بر استفاده از ظرفیت بسیج، مردم و اتحادیه‌ها برای برخورد با گران‌فروشی تاکید کرد و گفت: از این طریق می‌توان گزارش‌های گران‌فروشی را دریافت و با آن برخورد کرد.

وی بار دیگر هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در مبارزه با فساد موفق شدیم، به این دلیل است که هر هفته جلساتی با حضور متولیان امر در دادستانی تهران برگزار می‌شود و همفکری صورت می‌گیرد.

دادستان تهران با اعلام این‌که تشکیل کمیته مقابله با گران‌فروشی به منزله دخالت در وظایف دستگاه‌های اجرایی نیست افزود: هدف از تشکیل این کمیته، همراهی بیشتر با دستگاه‌های دولتی برای مقابله با گران‌فروشی است‌؛ تا با کمک یکدیگر، از توطئه دشمن که بزنگاه اقتصاد و مشکلات سیاسی است عبور کنیم و احساس رضایت مردم تحصیل شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *