دختر وزیر سابق صنعت: محتکر دارو نیستم دختر وزیر سابق صنعت: محتکر دارو نیستم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دختر وزیر سابق صنعت: محتکر دارو نیستم

دختر وزیر سابق صنعت: محتکر دارو نیستم

دختر نعمت زاده وزیر پیشین صنعت در گفتگو با روزنامه «شرق» درباره فعالیت های خود در صنعت دارو صحبت کرده است.

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

بر اساس خبرهای رسمی منتشرشده دو انبار متعلق به شما کشف شد که مقداری دارو در آن احتکار شده بود و گفته شد بیشتر این دارو‌ها نیز تاریخ‌مصرفشان گذشته بود. این خبر صحت دارد؟ شما چه توضیحی درباره این موضوع دارید؟

یکی از شرکت‌های ما شرکت پخش و توزیع دارو است. این شرکت انبار‌های متعددی دارد و طبق قانون شرکت‌های پخش می‌توانند تا هنگام توزیع، دارو را در انبار نگهداری کنند. یکی از انبار‌هایی که شما درباره آن صحبت می‌کنید حاوی داروهای تاریخ‌مصرف‌گذشته‌ای است که ما از سایر انبارها جمع‌آوری کرده و فهرست آنها در نامه‌ای به اداره کل دارو برای امحا اطلاع داده شده بود.

طبق قوانین اداره دارو، داروهای تاریخ‌گذشته و ضایعات باید جدای از بقیه داروها قرار بگیرند و باید برای امحا ارسال شوند تا از بین بروند که مراحل خاص خودش را دارد. آدرس این انبار نیز پیش از این به اداره دارو اطلاع داده شده بود.

یعنی شما پیش از این آدرس این دو انبار را به اداره دارو اطلاع داده بودید؟

بله و همه نامه‌های ارسالی به اداره دارو برای اعلام موجود است و تاریخ این مکاتبات قبل از پیگیری توسط سازمان تعزیرات بوده و قابل توجه اینکه کار شرکت پخش، نگهداری دارو و توزیع آن است و دلیلی ندارد به دارویی که در انبار شرکت پخش وجود دارد گفته شود داروهای احتکارشده. نکته جالب اینجاست که هرچه دارو را بیشتر نگه دارید و به تاریخ انقضا نزدیک شود، متقاضی آن کاهش پیدا می‌کند و سخت‌تر به فروش می‌رسد، به همین دلیل ارزش ندارد که دارو نگه داشته شود.

حتما بخوانید:  آلکنو بالاخره با ایران پیروز شد

‌اگر این‌طور است چرا اداره تعزیرات کشف این انبار‌ را با عنوان کشف انبار داروهای احتکارشده منتشر کرد؟

اداره تعزیرات موظف است به وظایف خودش عمل کند و شرکت ما نیز موظف است مدارک لازم برای پاسخ به اداره تعزیرات را برای آنها ارسال کند.

‌اعلام شد که ارزش ریالی داروهای کشف‌شده در آن انبار پنج تا شش میلیارد تومان بوده است. ارزش آن داروها همین‌قدر بود؟

خیر.

‌چرا این دارو‌ها تاریخ‌ مصرفشان گذشته بود؟

این کالاها ضایعات سه سال فعالیت شرکت بوده است. البته این مسئله به طور طبیعی برای تمامی شرکت‌ها و انبارهای دارویی و غذایی که کالاهای دارای تاریخ مصرف مشخص عرضه می‌کنند اتفاق می‌افتد.

بر‌اساس اسناد، شرکت شما در ۱۸ اسفند ۹۳ یعنی زمانی که پدرتان در دولت یازدهم وزیر بود، تأسیس شد. گفته می‌شود شما از این رابطه برای تأسیس شرکت استفاده کردید.

همان‌طور که به شما گفتم، من از سال ۸۸ فعالیت خودم را شروع کردم و در این ۱۰ سال چند شرکت تأسیس کردیم که یکی از آنها هم این بود. ما روند خودمان را داشتیم و این کارها ارتباطی با فعالیت‌های پدرم نداشت. ایشان هم که کنار رفتند، باز ما شرکت‌های دیگری را تأسیس کردیم.

این درست است که می‌گویند پدرتان در شرکت‌های دارویی‌تان سهام‌دار بود؟

یک دوره کوتاهی وقتی پدرم بازنشسته شده بود، از ایشان خواهش کردم در یکی از شرکت‌ها به‌عنوان هیئت‌مدیره اسم‌شان را بگذارم. آن هم زمان خیلی کوتاهی بود و ایشان هیچ نفعی از این شرکت نداشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *