درخواست ۳۰۰ میلیون یورویی ایران از آلمان درخواست ۳۰۰ میلیون یورویی ایران از آلمان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درخواست ۳۰۰ میلیون یورویی ایران از آلمان

درخواست ۳۰۰ میلیون یورویی ایران از آلمان

خبرگزاری فارس: روزنامه بیلد آلمان امروز گزارش داد: دولت آلمان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت:‌ایران می‌خواهد ۳۰۰ میلیون یور پول نقد خود را از یکی از حساب‌های بانکی خود در آلمان برداشت کرده و به داخل کشور واریز کند.

در این گزارش آمده است تهران نگران آن است که با شروع تحریم‌های آمریکا با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک ایران ـ اروپا برداشت شود.آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده و به کشورها دستور داده است که از ماه نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف کرده و شرکت‌های خارجی نیز باید همکاری با ایران را متوقف کنند در غیر اینصورت نام آنها به فهرست سیاه آمریکا افزوده خواهد شد.

ایران به سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی آلمان اعلام کرده است که این کشور به پول نقد موجود در حساب خود برای تأمین ارز سفرهای خارجی شهروندان ایرانی نیاز دارد چرا که ایرانی‌ها نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.

سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی آلمان هم اکنون در حال بررسی این درخواست است و در این باره از وزارت اقتصاد، امور خارجه و مقامات مرتبط با صدراعظم آلمان کسب تکلیف کرده است. آمریکا و اسرائیل ابراز نگرانی کردند که ایران از این پول برای تأمین مالی گروه‌های مسلح در خاورمیانه استفاده کند اما دولت آلمان اعلام کرده است هیچ سندی مبنی بر این ادعا وجود ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  اپلیکیشن سیگنال از دسترس خارج شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *