دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران، از اتمام زمان اخذ رأی برای این انتخابات در ساعت ۲۰:۰۰ خبر داد.

این انتخابات که به نوعی نهادی مردمی، اجتماعی و غیرسیاسی است باز هم دستخوش دعواهای جناحی قرار گرفت.

در حالی که محمدی، سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران از مشارکت بی‌نظیر شهروندان تهرانی برای شرکت در این انتخابات تقدیر و اعلام کرد نتایج اولیه این انتخابات تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد و گزارش‌های تخلفات احتمالی به دست هیأت نظارت می‌رسد و در مهلت قانونی یعنی ۴۸ ساعت بررسی آن انجام می‌شود و سپس نتایج نهایی اعلام خواهد شد اما ابوالفضل قناعتی، عضو اصولگرا و سابق شورای شهر تهران با اشاره به روند برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در محلات تهران اظهار کرد: اینکه عنوان شده است صف‌های طولانی در برخی از شعب رای ایجاد شده است تعجب‌آور است چرا که بنده در برخی از شعب حضور پیدا کردم و هر ۵ الی ۱۰ دقیقه یک نفر در شعب رای حاضر می‌شد.

وی دلیل عدم استقبال شهروندان از پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را عدم توجه مدیریت شهری به شورایاری‌ها دانست و افزود: در دوره گذشته هر دو هفته یک بار یکی از دبیر دبیران مناطق در صحن شورا حاضر می‌شد و گزارشی را از محله خود ارائه می‌کرد که متاسفانه در طی دو سال گذشته شورایاری‌ها را تعطیل کردند.

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

عضو سابق شورای شهر تهران تعطیلی شوراها را دلیل عدم استقبال شهروندان و حتی شورایاران گذشته در این دوره از انتخابات دانست و افزود: شورای پنجم تمام تلاش خود را کرد تا این انتخابات برگزار شود چرا که این انتخابات ضمیری برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است.

حتما بخوانید:  نسخه تازه‌ای از سانسور فیلم رونمایی شد!

قناعتی ادامه داد: متاسفانه در راس مدیریت شهری اعم از شهردار و رئیس شورای شهر توجهی را به شورایاری ندارند و مشاهده می‌شود که این انتخابات شورایاری‌ها علیرغم تلاش گسترده مدیریت شهری متاسفانه مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته است.

این تنها ایراد اصولگرایان به انتخاباتی که در دوره اصلاح طلبان شورای شهر برگزاری می شود نیست.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران هم در ارتباط با این انتخابات اظهار کرد: مجموع گزارش‌هایی که توسط برخی از دوستان از محلات به ما ارسال می‌شود حکایت از آن دارد که برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بیشتر یک نمایش انتخاباتی است.

دعوای اصولی و اصلاحی بر سر انتخابات شورایاری

وی تصریح کرد: نبود عوامل نظارت و همچنین تخلفات متعدد در ارتباط با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و همچنین عدم جانمایی مناسب صندوق‌ها از مواردی است که منجر شده است این انتخابات را زیر سوال ببرد.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه گزارش شده که در برخی از محلات صندوق‌های رای در مجتمع‌های مسکونی و حتی مغازه‌ها مستقر شده است و امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

طلایی گفت: کنار گذاشتن مساجد از محل‌های اخذ رای و همچنین دعوت سیاسی از تشکل‌ها و هیئت‌ها و همچنین جناح‌های مرتبط با مدیریت شهری باعث شده است که مردم رغبتی برای شرکت در این دوره از انتخابات نداشته باشند.

وی همچنین از خرید و فروش رای در برخی از شعب انتقاد کرد و گفت: البته گزارش تکمیلی را می‌توانید در روزهای آینده به اطلاع شهروندان برسانید ولی در هر حال شاهد برگزاری یک نمایش انتخاباتی بودیم تا یک انتخابات واقتی در شهر تهران.

حتما بخوانید:  پرستو صالحی: برخی همکاران می‌ترسند، لایکم کنند

سید آرش حسینی‌میلانی، رئیس هیات نظارت پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران ساعتی قبل در باره تخلفات در این انتخابات تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازماندهی شده در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: اگر مسائلی در این زمینه وجود داشته، خارج از حوزه مستقیم رای‌گیری آن هم در حد بسیار جزئی بوده که تاثیری در سلامت انتخابات نداشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *