دلار، سکه و بورس افت کرد دلار، سکه و بورس افت کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دلار، سکه و بورس افت کرد

دلار، سکه و بورس افت کرد

برترین‌ها: امروز قیمت دلار، سکه، خودرو و بورس در بازار با کاهش و ریزش همراه شد.

دلار، سکه و بورس افت کرد

بازگشت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان

بعد از روند افزایشی نرخ ارز در هفته گذشته که حتی نرخ آن را به ۱۶ هزار تومان هم رسید از صبح امروز بازار ارز روند کاهشی به خود گرفت و نرخ دلار ۱۴ هزار ۸۰۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی های بانکی

دلار در صرافی‌های بانکی، امروز (شنبه) با افت حدود ۵۵۰ تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به نرخ ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید. 

نرخ دلار در روزهای اخیر با جوسازی سفته بازان، به دلیل نزدیک شدن به نشست FATF و نگرانی از قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه این نهاد مالی، رو به افزایش گذاشته بود، اما از روز پنجشنبه روندی صعودی دلار متوقف و معکوس شد.

به نظر کارشناسان، رشد اخیر قیمت دلار در هفته گذشته، تحت تاثیر عوامل روانی مرتبط با تصمیم FATF و شیوع ویروس کرونا بوده است و ریشه در عوامل واقعی اقتصادی ندارد.

دلار، سکه و بورس افت کرد

سقوط آزاد قیمت سکه در بازار

امروز هر قطعه سکه با پذیرش کاهشی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان ، به قیمت ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در بازار عرضه شد.

بر اساس این گزارش قیمت سکه طرح قدیم نیز ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده است . قیمت نیم سکه نیز با کاهش نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت ربع سکه یک میلیون ۷۹۰ هزار تومان اعلام شد که کاهشی ۶۵ هزار تومانی را نشان می‌دهد. سکه گرمی نیز ۹۴۲ هزار تومان اعلام شد.

حتما بخوانید:  دیسلایک؛ چقدر خوب که ما ایرانی‌ها افسرده‌ایم

 هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ۵۱ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۵۶۹ هزار تومان رسید.

دلار، سکه و بورس افت کرد

بورس سقوط کرد

شاخص بورس امروز (شنبه) در نخستین دقایق معاملات با بیش از ۱۹هزار و ۷۴۱ واحد افت به کانال ۵۰۴هزار و ۱۰۹ واحدی رسید.

بازار سرمایه از چند روز گذشته وارد رشد لحظه‌ای شد و هر روز شاهد رکوردشکنی‌های جدید در این بازار بودیم. اما با توجه ابلاغیه جدید مبنی بر تغییر حجم مبنا، بازار امروز از آغاز معاملات تغییر رویه داد و در مسیر اصلاح قرار گرفت.

شاخص بورس که معاملات خود را در روز چهارشنبه افزایشی آغاز کرد و در دقایق پایانی بازار با عدد ۵۲۴ هزار واحد به معاملات پایان داد، امروز تا این لحظه (۱۰:۱۰) با ۱۹هزار و ۷۴۱ واحد افت از رکوردشکنی‌های هفته گذشته فاصله گرفت و اکنون به عدد ۵۰۴ هزار و ۱۰۹ واحد رسیده است.

شاخص‌های اصلی بورس مانند شاخص قیمت (وزنی – ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم در کنار شاخص کل با افت همراه شده‌اند.

تاکنون اکثر نمادها منفی هستند و نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی پارس (پارس)، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

کاهش تا ۶ میلیون تومانی قیمت خودرو

کروناویروس و نگران‌های ناشی از آن بر بازار خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. بررسی بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی در قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی رخ داده است.

حتما بخوانید:  اکبر طبری: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم!

مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار امروز (شنبه) نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد که علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌هار ا صعودی می‌کرد، اکنون تحت تاثیر کرونا ویروس، بازار خودرو نیز آرام شده و نزولی پیش می‌رود؛ به طوری که کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته ایجاد شده است.

به‌طور مثال در گروه صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان شش میلیون تومان مربوط به خودروهای پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند EF۷ دوگانه‌سوز بوده است. در مقابل کمترین کاهش قیمت نیز مربوط به وانت آریسان با ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش مربوط به خودرو سایپا ۱۵۱ بوده که افت سه میلیون تومانی داشته است. کمترین کاهش قیمت نیز مختص سایاپ ۱۳۲ و تیبا ۲ بوده است که حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

طبق پیش‌بنی برخی کارشناسان این حوزه، باتوجه به اینکه طی روزهای گذشته شیوع ویروس کرونا توانسته بسیاری از بازارها را تحت تأثیر خود قرار دهد که بازار خودرو نیز از آن مستثنی نبوده است؛ بنابراین احتمالا در روزهای آینده، این رکود همچنان با بازار خودرو همراه خواهد بود.

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار امروز (شنبه ۱۰ اسفند) به شرح زیر است:

قیمت دلار کاهش یافت

قیمت دلار کاهش یافت

قیمت دلار کاهش یافت

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *