«ده فرمان» دولت عراق درباره حشد شعبی «ده فرمان» دولت عراق درباره حشد شعبی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / «ده فرمان» دولت عراق درباره حشد شعبی

«ده فرمان» دولت عراق درباره حشد شعبی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الفرات نیوز، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق فرمانی ۱۰بندی درباره حشدالشعبی عراق صادر کرد که به‌شرح ذیل است:

در این فرمان آمده است: بر اساس اقتضای منافع مردم و با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی به ما داده است و با ایمان به نقش بزرگی که مبارزین حشدالشعبی در حال ایفای آن هستند دستورات زیر صادر می‌شود:

۱٫ همه نیروهای حشد شعبی به‌عنوان بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح مشغول به خدمت خواهند بود و هرگونه قوانینی که برای نیروهای مسلح اعمال می‌شود بر این نیروها نیز اعمال خواهد شد. نیروهای حشد شعبی تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح خواهند بود و بر اساس قوانین تصویب‌شده در پارلمان عراق و دستورات صادرشده عمل خواهند کرد و مسئولیت این تشکیلات به‌عهده رئیس هیئت حشدالشعبی خواهد بود که او توسط فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود.

۲٫ تمامی نام‌هایی که بر گروه‌های حشد شعبی در جریان نبرد برای داعش داشتند لغو و با نام‌هایی نظامی نظیر (لشکر، تیپ، گروهان و…) جایگزین می‌شود.

۳٫ گروه‌های وابسته به حشد شعبی باید تمام ارتباطات سیاسی خود را قطع کنند.

۴٫ گروه‌هایی که به نیروهای مسلح نمی‌پیوندند می‌توانند به گروه‌های سیاسی که تحت قانون احزاب و قوانین و ضوابط کار سیاسی فعالیت می‌کنند تبدیل شوند و در این صورت نمی‌توانند سلاح حمل کنند مگر با مجوز و در صورت نیاز برای محافظت از مراکز غیرنظامی و فرماندهی و شرایط این گروه‌ها مانند همه گروه‌های سیاسی خواهد بود.

۵٫ پادگان‌های حضور نیروهای حشدالشعبی کاملاً مانند سایر نیروهای مسلح بوده و درباره مکان‌های حضور نیروهای حشدالشعبی برای مبارزه بر اساس چارچوب‌های معمول در نیروهای مسلح تصمیم‌گیری خواهد شد.

حتما بخوانید:  اولتیماتوم ترامپ به ایران برای مذاکره از طریق عمان

«ده فرمان» دولت عراق درباره حشد شعبی

۶٫ تمامی مقرها و مراکزی که نام گروهی از گروه‌های حشد شعبی را داشته باشند بسته خواهند شد.

۷٫ هر گروه مسلحی که به‌صورت پنهانی یا آشکارا خارج از این چارچوب فعالیت می‌کند غیرقانونی است و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

۸٫ همه دفاتر اقتصادی، ایست و بازرسی‌ها و مؤسسات خارج از تصمیمات جدید بسته می‌شود و سازمان حشد شعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق به‌شمار می‌آید.

۹٫ تاریخ ۲۰۱۹/۰۷/۳۱ زمان پایانی برای اجرای این تصمیمات است.

۱۰٫ دستوراتی در آینده برای ساختار هیئت حشدالشبعی و تشکیلات آن صادر خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *