دوتابعیتی‌ها و تردید در ایرانی‌الاصل بودن قدوسی دوتابعیتی‌ها و تردید در ایرانی‌الاصل بودن قدوسی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دوتابعیتی‌ها و تردید در ایرانی‌الاصل بودن قدوسی

دوتابعیتی‌ها و تردید در ایرانی‌الاصل بودن قدوسی

برترین‌ها: روز گذشته جواد کریمی قدوسی اقدام به انتشار لیست معروف به دوتابعیتی‌ها کرد، فهرستی که امروز از سوی چند مقام ارشد دولت روحانی تکذیب شد.

ططط

کریمی قدوسی گفته بود:

* در تحقیقاتی که ما انجام دادیم، یکی از مسئولین بسیار مهم مملکتی تابعیت اسکاتلند را دارد. واقعا تاسف می خورم که با این پست و مقامِ به این بالایی و با این ترازِ بسیار مهم مملکتی، امروز در مظان اتهام تابعیتی اسکاتلند هستند.

پس از طرح این اتهام، علیرضا رحیمی به همراه ۲۶ نماینده دیگر از رئیس جدید قوه قضائیه، درخواست کردند تا از ظرفیت دادستان کل کشور برای پیگیری چنین مدعیاتی استفاده کند.

ططط

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت‌جام در تذکری خطاب به کریمی قدوسی گفت:

* چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است، از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم؟

هرچند کریمی قدوسی در صحن حضور نداشت اما به فاصله یک روز صحبت‌های رحیمی را بدون پاسخ نگذاشت و گفت: 

آقای رحیمی به شما گفته‌اند که اگر برای مجلس یازدهم رد صلاحیت شدید، شما را سفیر ایران در کابل خواهیم کرد اما باید بگویم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

کریمی قدوسی عاقبت لیست مورد نظرش را منتشر کرد.

ططط

از آن طرف جمله مجتبی ذوالنور (رییس کمیسیون امنیت ملی) ادعای نماینده مشهد درباره رئیس جمهور را تکذیب کرد.

او در گفتگو با اعتماد گفت: زمانی که آقای روحانی برای تحصیل خود به کشور اسکاتلند می‌رفتند، موضوع اقامت داشتن او مطرح بود بنابراین موضوع درباره رییس‌جمهوری اقامت بوده و نباید مساله اقامت و تابعیت را با یکدیگر اشتباه گرفت.

حتما بخوانید:  علوی‌گرگانی: ورزش موجب اختلاط با نامحرم نشود

البته مقامات ارشد دولت هم به این ادعاها واکنش نشان دادند:

واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهور): نمی‌دانیم ریشه این افراد کجاست و از کجا آمده‌اند که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که کسی از آنها نپرسد شما از کجا آمده‌اید.

سعید نمکی (وزیر بهداشت): قبل از انقلاب که دانشجو بودم همه قبل از عید می‌گفتند به فرانسه یا انگلیس سفر می‌کنم، من هم که بچه کاشان بودم به مزاح می‌گفتم می‌روم کاشنگتن سیتی. احتمالا این نماینده خبرهای آن دوران را یادش است.

محمدرضا تابش ( نایب رئیس فراکسیون امید):  فهرست منتشر شده دو تابعیتی‌ها از سوی یکی از نمایندگان مورد تأیید وزارت اطلاعات نیست.

اما این همه ماجرا نبود بحث کمی انحراف پیدا کرد این بار به تابعیت خودِ قدوسی هم رسید، این که اصلا او ایرانی است؟

قدوسی می گوید: مادر ما اصالتاً اهل یزد هستند، پدر بنده اهل تربت حیدریه بودند و ۱۰۰ سال پیش زلزله‌ای که در تربت اتفاق می‌افتد به مشهد می‌آیند و ساکن می‌شوند. پدر بزرگ من تاجری در مشهد و مادر بزرگ ما هم اصالتاً یزدی بودند. پدر بنده دو برادر به نام حسن و حسین داشت، یکی از آن برادران به نام حسن به هرات افغانستان رفته و آنجا کاسبی می‌کند و در همان‌جا ازدواج کرد و از دنیا رفت.

پیگیری دوتابعیتی‌ها مصوبه مجلس بود و لیستی که منتشر شد، لیستی بود که مراکز اطلاعاتی دادند و ما هنوز فهرست اصلی را منتشر نکرده‌ایم. گروه‌های تحقیقاتی می‌توانند بروند هرات و مشهد را بررسی کنند و اگر چیز خلافی درباره خانواده ما پیدا کردند بگویند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *