دولت اتریش سقوط کرد دولت اتریش سقوط کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دولت اتریش سقوط کرد

دولت اتریش سقوط کرد

خبرگزاری مهر: در ادامه رسوایی سیاسی در اتریش، نمایندگان پارلمان در جلسه استیضاح صدراعظم این کشور، رأی اعتماد خود را از او پس گرفتند و به این ترتیب دولت ائتلافی اتریش سقوط کرد و منحل شد.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش امروز برای شرکت در جلسه استیضاح به درخواست نمایندگان به پارلمان رفته بود، اما در این جلسه آرای کافی برای ادامه کار دولتش را کسب نکرد.

دولت ائتلافی اتریش پس از آن درگیر رسوایی سیاسی شد که انتشار یک ویدئوی جنجالی از رهبر حزب «آزادی اتریش» و معاون سباستین کورتز نشان می‌داد که او در حال گفتگو با یک سرمایه‌دار و صاحب امتیاز یک رسانه بر سر کسب امتیازات دولتی است.

این ویدئو البته مربوط معاون صدراعظم اتریش و زمان آن متعلق به سال ۲۰۱۷ بود، اما به تازگی از سوی رسانه‌ها منتشر شد و باعث متزلزل شدن موقعیت صدراعظم اتریش شد.

سباستین کورتز پس از انتشار این ویدئو، معاون خود را برکنار کرد و دستور برگزاری انتخابات زودهنگام داد، اما این موضوع نمایندگان پارلمان را قانع نکرد و او سرانجام نتوانست رأی اعتماد دوباره پارلمان را بدست آورد.

سقوط دولت سباستین کورتز در اتریش تنها چند ساعت پس از آن اتفاق افتاد که حزب او موسوم به «مردم اتریش» توانست بیشترین آرا را در انتخابات پارلمان اروپا به دست آورده و رقیبان خود را شکست دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پیکر «سیدضیاءالدین دری» تشییع شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *