رئیسی: از تلاش برای لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنم رئیسی: از تلاش برای لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رئیسی: از تلاش برای لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنم

رئیسی: از تلاش برای لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنم

ایسنا: رییس جمهوری گفت که تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی حاضر در این مراسم، اظهار کرد: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری را در تاریخ کشور به ثبت رساند و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است و امروز بار دیگر این موضوع تحقق یافته است. اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است.

وی افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

رییسی یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی ایستاده که قرن‌ها سابقه تاریخی از ملت ایران را پشت خود دارد. در طلیعه قرن جدید و آغاز گام دوم انقلاب بسیار مفتخرم که به حفاظت از این میراث بزرگ انتخاب شدم.

رییس جمهوری تاکید کرد: جلوه‌ای رشک برانگیز از مردم‌سالاری دینی را ملت ایران در جریان این انتخابات به رغم تبلیغات سهمگین دشمن و انتشار ویروس کرونا پدید آورد.

وی با بیان اینکه پیام رای مردم تحول خواهی و عدالت خواهی بود، اظهار کرد: ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ در عین تعامل سازنده با جهان و حفظ استقلال از جمله خواسته‌های مردم و در کنار آن تشکیل دولتی فسادگریز، مدافع حقوق انسانها در عالم، علم‌طلب، عدالت‌جو، برنامه محور را خواستار بودند.

حتما بخوانید:  درخواست فوری مهدی کروبی از اصلاح‌طلبان

رییسی با تاکید بر اینکه ما مدافع واقعی حقوق بشر در هر کجای دنیا هستیم، گفت: جوانان عزیز در این مرز و بوم از ما می‌خواهند که صدای ولی نعمتان و مستضعفین باشیم و از آزادی‌های آنان حراست کنیم و وضعیت سفره‌های آنان بهبود یابد و نشاط و شور اجتماعی در جامعه ایجاد شود. دولت در این مسیر خستگی‌ناپذیر پیش خواهد رفت.

رییس جمهوری گفت: من امروز خادم همه جمهور و همه مردم ایران هستم. امروز نوبت ماست که ادای امانت کنیم. دولت مردمی دولت وفاق ملی است. در دولت مردمی جناح‌های سیاسی و دسته‌بندی‌های قومی و نژادی رنگ می‌بازد و همه برای خدمت به نظام دور هم جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز از همه اقوام و مذاهب و نژادها و اقشار و دانشجویان و پیر و جوان می‌خواهم که دولت مردمی را دولت خود بدانند. همه بیاییم تا دست در دست هم به پاخیزیم و آرمان ایران قوی را محقق کنیم.

رییسی با اشاره به مدیریت اقتصادی و توجه به تغییرات اقلیمی و توجه به وضعیت معیشتی مردم ، اظهار کرد: وعده‌های دولت مردمی وعده‌های صادق است. امیدوارم به فضل خدا ایرانی موفق‌تر و قوی‌تر بسازیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه از مردم و نمانیدگان مجلس می‌خواهیم به عنوان مصلحان دولت عمل کنند، گفت: این دو باید هرجا که نقدی یا پیشنهادی داشتند برای پیشبرد امور در اختیار بگذارند. ما به حضور مردم در صحنه و همراهی قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح سرافراز نیاز داریم. به دلیل شرایط خاص امروز نیازمند همکاری و همراهی بیشتری میان مجلس و دولت هستیم.

حتما بخوانید:  نماینده متهم در پرونده فساد خودرو، بازداشت شد

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان دراز می‌کنم و دست آنان را به گرمی می‌فشارم. برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و نظام جمهوری اسلامی بنا بر فتوای رهبر معظم خود سلاح اتمی را حرام می‌داند و در دکترین نظامی ایران این سلاح جایی ندارد.

رییسی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باعث نمی‌شود که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست بکشد، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.a

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *