رائفی‌پور، رکورد گینسی و افتخار فاجعه‌ساز! رائفی‌پور، رکورد گینسی و افتخار فاجعه‌ساز! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رائفی‌پور، رکورد گینسی و افتخار فاجعه‌ساز!

رائفی‌پور، رکورد گینسی و افتخار فاجعه‌ساز!

برترین‌ها/ امیر عبودزاده: جدال چند رسانه اصولگرا با علی‌اکبر رائفی‌پور نظریه‌پرداز و سخنران معروف بالا گرفته و در تازه‌ترین موج این تقابل، رائفی‌پور در مطلبی مفصل و ۵ صفحه‌ای به یادداشت ۳ صفحه‌ای روزنامه فرهیختگان پاسخ داده است.

جالب این که گزارش مفصل فرهیختگان در نقد و تحلیل رائفی‌پور و فعالیت‌هایش بلافاصله از سوی خبرگزاری تسنیم هم بازنشر شده بود که نشان از یک برنامه‌ریزی برای پرداختن به پروژه |رائفی‌پور» دارد. اگرچه رائفی‌پور با ارتباطات گسترده و حمایت‌های بسیاری که از خود می‌بیند، نباید چندان احساس نگرانی داشته باشد.

رائفی‌پور، رکورد گینسی و افتخار فاجعه‌ساز!

محض نمونه این که او در جوابیه ۵ صفحه‌ای و عجیب و خواندنی خود گفته، علی‌اکبر ولایتی رییس دانشگاه آزاد او را خواسته و از او بابت رفتار نادرست روزنامه فرهیختگان که زیرمجموعه دانشگاه آزاد است دلجویی کرده است.

مطلب بلند رائفی‌پور نکات بسیاری دارد که مطمئنا در آینده به آنها پرداخته خواهد شد و چه بسا خود روزنامه فرهیختگان به آنها پاسخ دهد. اما چند نکته در این نوشته جلب‌نظر می‌کرد. اول اصرار رائفی‌پور بر این که تاکنون برای موسسه چندوجهی خود «انصاف» یک ریال هم از بیت‌المال نگرفته. این در حالی است که جابه‌جا در مطلب خود از حمایت‌هایی گفته که از طرح‌ها و پروژه‌های این موسسه شده و اینکه بسیاری از محصولات و ایده‌های «انصاف» به طرز حیرت‌انگیز و سریعی از طرف نهادهای دولتی خریده شده یا مورد حمایت قرار گرفته است.

نمونه اخیر و عظیم آن اسلحه ذوالفقار است که تبدیل به اسلحه نظامی رسمی کشور شده است. دومین نکته جایی است که رائفی‌پور در ابتدای مطلب متذکر می‌شود:«فعالیت‌های اجتماعی اینجانب در قالب سخنرانی و تبلیغ معارف انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ و در کوران فتنه آغاز شد.

حتما بخوانید:  اتهام‌زنی ترامپ علیه ایران در حادثه نفت‌کش‌ها

تاکنون بالغ بر۲هزار سخنرانی انجام داده‌ام.» مشخص نیست که رائفی‌پور در گفتن این عدد اغراق کرده یا واقعا ۲هزار سخنرانی در طی این مدت انجام داده است. اما برای نشان دادن ابعاد این رکورد کافی است بگوییم از سال ۸۸ تا امروز قریب ۱۱ سال می‌گذرد، یعنی حدود ۴هزار روز. ۲هزار سخنرانی در طول این مدت، یعنی رائفی‌پور به مدت یازده سال یک روز در میان سخنرانی داشته! یا با چند سخنرانی در روز توانسته به این رکورد عجیب رسد. رکوردی که شاید برای گینس هم مناسب باشد. او در جای دیگری در توصیف عملکرد موسسه «مصاف» می‌گوید:

«اقدامات این واحد منجر به تولید محصولات به روز و کارآمدی در حوزه‌های مختلف گردیده که از میان آن‌ها می‌توان به موارد ذیل به عنوان مهمترین تولیدات واحد فنّی و مهندسی مؤسسه مصاف ایرانیان یاد کرد:

۱. ساخت دستگاه کنترل عددی رایانه‌ای (CNC) سه محوره و چهار محوره و پروتوتایپ پنج محوره.

۲. تولید اسلحه مدرن ذوالفقار؛ اوّلین سلاح هجومی ایران که قابلیت تغییر کالیبر داشته و از سوی رسانه‌های عربی عبارت «فخر الصناعه الایران» برای آن بکار رفته است.

۳. ساخت سامانه بومی شناسایی و ایجاد اختلال در ریزپرنده‌ها (پاداسکای) که نظیر آن در منطقه غرب آسیا وجود ندارد و با افتخار تامین بخش از امنیت هوایی مراسم ۱۴ خرداد حرم مطهر، مراسم شهادت سردار سلیمانی و نماز جمعه با حضور رهبر انقلاب را انجام داد.

۴. تولید دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) مکانیکی با قابلیت‌های منحصر به فرد با همکاری واحد سلامت

۵. ساخت دستگاه پویشگر و چاپگر (اسکنر و پرینتر) سه‌بُعدی.»

حتما بخوانید:  بیانیه‌ای با عنوان «قم آماده قیام علیه نفاق»!

از تنوع اعجاب‌آور تولیدات این مجموعه –که تازه آنچه اینجا گفته شده بخش کوچکی از محصولات آن است- اگر بگذریم، باید به یک نکته توجه کرد. آنچه رائفی‌پور از آن به عنوان «سامانه بومی شناسایی و ایجاد اختلال در ریزپرنده‌ها (پاداسکای)» نام می‌برد و به آن افتخار می‌کند، همان پارازیت‌اندازی است که بارها بابت فعالیت آن ابراز نگرانی شده و می‌تواند به سقوط هواپیماهای مسافری منجر شود.

در همین زمینه باید به مصاحبه هادیان رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با سایت انصاف‌نیوز اشاره کرد. این مصاحبه پس از آن انجام شد که رائفی‌پور گفته بود می‌خواهند به موسسه او فشار بیاورند و خرید و گسترش سامانه (پاداسکای) را محدود کنند. انصاف نیوز در تاریخ ۲۶ فروردین امسال نوشته بود:«جمال هادیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اخیرا رائفی‌پور ادعا کرده فشارهایی بر شرکت ایشان برای خرید سامانه‌ پاداسکای آنها وارد شده و به نوعی این فشار را به وزارت ارتباطات منسوب کرده‌اند، گفت: «اگر درست حدس زده باشم، پاداسکای سامانه‌ پارازیت GPS هست. تولید پارازیت به هر نحو یک کار غیرقانونی است و البته روی GPS علاوه بر غیرقانونی بودن، بسیار خطرناک هم هست.»

هادیان افزود: «در چندماه اخیر نزدیک بود پارازیت GPS یک فاجعه ایجاد کند و هواپیمایی در یکی از فرودگاه‌ها سقوط کند. ما هم حسب وظیفه قانونی از عامل پارازیت که نمی‌دانیم چه کسی بوده است به دادگاه شکایت کردیم و خواستیم شناسایی شود و گزارشش را به شورای عالی امنیت ملی هم دادیم.»

وی گفت: «اینکه ایشان بنا به اظهارات خودشان عامل این پارازیت خطرناک و حادثه‌ساز باشند و هنوز با او برخورد نشده جای تعجب است و قطعا برخوردی خیلی قاطع‌تر از ادعای ایشان مبنی بر ابلاغ به حراست‌ها برای عدم خرید سامانه مذکور می‌طلبد.»

حتما بخوانید:  علم‌الهدی: ظلم با ببخشید و حلالیت تمام نمی‌شود

به نظر می‌رسد خبرسازی پدیده رائفی‌پور همچنان ادامه داشته باشد و حمله رسانه‌های سابقا همسو به او، زمینه‌ساز ادعاها و اظهارات تازه دیگری باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *