راهکار جدید برای جلوگیری از خودکشی در مترو راهکار جدید برای جلوگیری از خودکشی در مترو | آوتاف
خانه / اخبار داغ / راهکار جدید برای جلوگیری از خودکشی در مترو

راهکار جدید برای جلوگیری از خودکشی در مترو

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس مترو تهران گفته است برای جلوگیری از اقدام به خودکشی در مترو و رعایت حریم ریلی قرار است در ۳۵ ایستگاه مترو تهران دیوار شیشه‌ای نصب شود.

نصب دیوار شیشه‌ای برای جلوگیری از خودکشی در مترو

سرهنگ سعید عطاالهی؛ رئیس پلیس مترو تهران:

* در هر ایستگاه مترو، اتاق فرماندهی وجود دارد که در آنجا تمام دوربینها رصد می‌شود و تمام سکوها، نقاط کور و جرم‌خیز توسط مأموران پلیس تحت مانیتورینگ قرار می‌گیرد، اگر موردی در هر ایستگاه مترو روی دهد، با رؤیت در اتاق مانیتورینگ، به سرعت مأموران به موضوع ورود پیدا کرده و اقدمات خود را انجام می‌دهند.

* برخی از مجرمان به دلیل ازدحام مسافران، ایستگاه‌ها و سکوهای مترو را برای انجام جرم انتخاب می‌کنند و شاید با هر بار تخلیه یک رام قطار، بیش از سه هزار نفر از آن پیاده شوند.

* عمده جرایم در مترو، جیب‌بری است و گاهاً فرد سارق و جیب‌بر در حین سرقت توسط همکارانم بازداشت شده است همچنین پلیس آگاهی در مترو نیز فعالیت دارد.

* تونلهای مترو نیز هم از طریق دروبین و هم از طریق راهبرهای قطار کنترل و مدیریت می‌شود، در صورت وجود و رؤیت مانع یا نفر بر روی ریل، موارد به مأموران پلیس مترو منعکس شده و پلیس موضوع را بررسی می‌کند.

* بعضاً برخی عابران یا افرادی که اخلال حواس یا مشکلات روحی ـ روانی دارند یا اشراف و آشنایی کامل بر ایستگاه‌ها ندارند وارد حریم ریلی می‌شوند البته تعداد آنها، اندک است همچنین مواردی نیز وجود داشته که مسافر حین صحبت با تلفن‌همراه و به دلیل حواس‌پرتی روی خطوط ریلی افتاده و البته مأموران به سرعت به کمک آن شخص می‌شتابند.

حتما بخوانید:  روزنامه دولت: فرهنگ مخالفان FATF تهدید و قتل است

* (درباره پیشگیری از وقوع خودکشی در مترو):  پلیس در تعداد قابل توجهی از موارد مانع از خودکشی افراد در مترو شده است؛ شاید فردی به دلیل مشکلات روحی ــ روانی بخواهد در یک لحظه اقدام به خودکشی کند و ما همکاران انتظامی را در این رابطه توجیه کرده و آموزش داده‌ایم‌؛ پلیس پس از نجات یک فرد از اقدام به خودکشی، وی را رها نمی‌کند بلکه اقدامات بعدی از جمله تماس با خانواده وی و مراقبتهای بعدی نیز انجام می‌شود.

* البته ذکر این نکته نیز ضرروی است که حریم ریلی باید توسط تمام مسافران رعایت شود، عبور یک فرد از حریم ریلی، در صورت رعایت این حریم توسط سایر مسافران، قابل تشخیص است اما اکنون این اتفاق روی نمی‌دهد.

* پلیس بر اساس وظیفه ذاتی کار کارشناسی خود را انجام داده و تمام موضوعاتی که باید در بحث تجهیز ایستگاه‌ها، زیرساختها و سایر موارد انجام شود را احصاء و به شرکت بهره‌برداری مترو منعکس کرده‌ایم.

* یکی از اقدامات پیشگیرانه در این زمینه استفاده از “دیوار شیشه‌ای” در ایستگاه‌های مترو است کما اینکه بعضاً در برخی از کشورها این کار انجام می‌شود اما انجام این کار نیز هزینه‌های سنگینی در پی دارد، تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده و قرار است در ۳۵ ایستگاه این دیوارهای شیشه‌ای نصب شود و اقدامات کارشناسی و زیرساختی آن در حال انجام است و در دستور کار قرار دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *