رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو! رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو!

رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو!

این روزها «سوریه و حضور ایران در این کشور و همچنین مساله بازگشت تحریم‌های هسته‌ای و به صفر رساندن فروش نفت ایران» به محل بحث و رایزنی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است.

در همین رابطه همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب به مسکو رفت تا پیام‌هایی از سوی مقام‌معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران را به کرملین ابلاغ‌کند.

رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو!

ایسنا به نقل از علی‌اکبر ولایتی نوشت: در ملاقات با رئیس‌جمهور روسیه پیام رهبری و رئیس‌جمهور تسلیم وی شد و این ملاقات که حدود دو ساعت به درازا کشید، بسیار سازنده،‌ روشن و صمیمانه بود. وی افزود: در مورد همکاری‌های منطقه‌ای نیز بر خلاف بعضی شایعاتی که دشمنان مشترک ایران و روسیه دامن می‌زنند، آقای پوتین تاکید کرد که روسیه و ایران به همکاری‌های خود در سوریه و منطقه برای حمایت از حکومت‌های قانونی این کشورها و همچنین عراق ادامه می‌دهند و از تمامیت ارضی دفاع می‌کنند و موافق این است که همکاری‌ها در حوزه دفاعی و سیاسی ادامه پیدا کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: رهبر انقلاب به روابط ایران و روسیه به عنوان رابطه راهبردی و استراتژیک از دیرباز نگاه می‌کنند و همچنان این سیاست‌ جمهوری اسلامی ایران تحت اشراف و رهنمودهای رهبری دنبال می‌شود. آقای پوتین هم به همین اعتقاد دارد، مشترکات زیادی دو کشور را به هم پیوند می‌دهد و هر چه زمان گذشته، این روابط بسیار مستحکم شده است.

همچنین خبرگزاری فارس به نقل روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: اسرائیل مخالفتی با حضور اسد در سوریه ندارد، ولی به هر تهدیدی از سوی ارتش سوریه علیه حاکمیت صهیونیست‌ها، شدیدا پاسخ می‌دهد.

حتما بخوانید:  قیمت شیر و لبنیات افزایش یافت

رایزنی‌های گسترده در مسکو؛ چراغ سبز توامان پوتین به تهران و تل آویو!

وی مدعی شد: «روس‌ها، نیروهای ایرانی را مجبور کردند تا ۸۰ کیلومتر از مرزهای جنوبی سوریه عقب نشینی کنند…ما مشکلی با دولت اسد نداریم، مشکل ما با حضور ایرانی‌ها در نزدیکی مرزهایمان است».

نشریه آمریکایی نیویورکر هم در خبری نوشت: رژیم صهیونیستی به همراه امارات و عربستان پیشنهاداتی را در مورد برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه روسیه در ازای اقدام مسکو برای خروج ایران از سوریه را مطرح کرده‌اند. این سه کشور به آمریکا پیشنهاد داده‌اند تا به روسیه اعلام کند که در ازای اقدام برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه تحریم هایی که چهار سال پیش در دولت اوباما علیه مسکو اعمال شده بود را لغو می کند.

«رویترز» به نقل از  دیوید کیس سخنگوی بنیامین نتانیاهو، اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه او به پوتین اعلام کرده که در ازای خروج ایران از سوریه با دولت اسد کاری نخواهد داشت را رد کرد. او در این باره گفته است: ما در جنگ داخلی درگیر نمی‌شویم و علیه هر کسی که علیه ما اقدام کند حرکت لازم را انجام خواهیم داد.

همچنین «فارس» به نقل از وبگاه «تایمز اسرائیل» نوشت: علی‌رغم ادعای نتانیاهو درباره اینکه سفرش به مسکو  برای صحبت حول تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی در سوریه است، پوتین به وی گفته است که «خوشحالم که هنگام سفر خصوصی برای دیدن مسابقه جام جهانی فوتبال در مسکو، با شما دیدار می‌کنم». طبق بیانیه‌ای که کاخ کرملین درباره گفت‌وگوی این دو در مسکو منتشر کرده، پوتین بدون هرگونه اشاره‌ای به مباحث مطرح شده درباره ایران یا سوریه، روابط دوجانبه با تل‌آویو را «در حال پیشرفت مثبت» ارزیابی کرده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *