رقص تلویزیون با «بی‌راهه» روی اعصاب منتقدان رقص تلویزیون با «بی‌راهه» روی اعصاب منتقدان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رقص تلویزیون با «بی‌راهه» روی اعصاب منتقدان

رقص تلویزیون با «بی‌راهه» روی اعصاب منتقدان

حکایت مائده و هژبری و شاخ های اینستاگرامی فقط مساله «رقص» نیست و اتفاقا آن چه که بیشتر صدای منتقدان را در آورده شیوه پخش اعترافات این به اصطلاح شاخ های اینستاگرامی است، آن چه که مشخص است مساله رقص و …این ها بعد از گذشت چند روز در سایه ی مساله رفتار صدا و سیما قرار گرفته و امروز محمد حسین رنجبران از پخش «بی راهه» دفاع و کرد و البته «انجمن حمایت از حقوق کودکان» هم از رفتار تلویزیون انتقاد کرد

دفاع صدا و سیما از پخش مستند «بیراهه»

محمد حسین رنجبران؛ مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در واکنش به برخی انتقادات از مستند «بیراهه» گفت: وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم بویژه خانواده‌هاست که اطلاعات بیشتری درخصوص آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند.

رنجبران افزود: بارها بر این مسئله تاکید شده است که نباید فضای مجازی افسارگسیخته باشد. این فضا مثل همه‌جای دنیا باید قواعد و قانون مشخصی داشته باشد و منتشر کنندگان محتواهای نامناسب در این فضا بدانند که چه هزینه‌هایی در انتظارشان است.

دفاع صدا و سیما از پخش مستند «بیراهه»

 او افزود: برخی خانواده‌ها با ما تماس می گیرند و به صراحت می‌گویند ما خانواده ای مذهبی نیستیم اما به خانواده و حفظ حیا و حرمت خانواده اعتقاد داریم و همکاران ما را قسم می‌دهند که برنامه‌هایی بسازید تا جلوی این عرصه افسارگسیخته فضای مجازی را بگیرد و به خانواده ها آگاهی دهد.

خبرگزاری «پانا» هم از واکنش انجمن حمایت از حقوق کودکان به مستند «بیراهه» در قالب یک بیانیه خبر داد و نوشت: پخش این تصاویر با هدف ایجاد رعب و عبرت‌آموزی میان جمعیتی است که در فضای مجازی به گونه‌ای فعال هستند و به واقع قدرت‌نمایی در مواجهه با نوجوانی است که به عنوان فردی زیر هجده سال، کودک قلمداد می‌شود.

حتما بخوانید:  وزارت صنعت: «پژو» و »رنو» می‌خواهند بمانند

بی‌تردید هدف هر چه که باشد، چنین برخوردی را به ویژه در مورد کودکان، نه در نفس خود توجیه می‌کند و نه در به تصویر کشیدن آن. این برخورد نماد مشخص و بارز خشونت علیه کودکان به شمار می‌رود.

همچنین حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور ضمن انتقاد از پخش این مستند از رسانه ملی در توییتر خود نوشت: شورای نظارت بر صداوسیما این امکان را فراهم می‌کند تا به هر شکایتی از طرف افراد در مورد عدم رضایت‌شان نسبت به پخش تصاویر آنان در تلویزیون رسیدگی کند. 

عباس عبدی؛ فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: نیت صداوسیما یا هر کس دیگری توجیه‌کننده اعمال‌شان نیست. کسی که چنین مستندی را پخش کرده باید مسوولیت اثرات سوء عملش را بپذیرد. این برخوردها و دستگیری‌ها و تواب‌سازی‌ها فایده‌ای ندارد. این رفتارها نه تنها مساله را حل نمی‌کند، بلکه تشدید می‌کند. اینکه یک نفر را در تلویزیون بیاوریم و گریه کند، آثار مخرب روانی دارد و همه خواهند گفت چرا دزدها و اختلاسگرها را نمی‌آورید؟

خبرآنلاین به نقل از آذر منصوری قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت در خصوص پخش مستند «بیراهه» از تلویزیون نوشت: مدیران و سیاست گذاران رسانه ملی اگر قائل به پاسخگویی هستند به این سوال پاسخ دهند برنامه هایی مانند اعتراف گیری از دختری که اتهامش نمایش رقص خود در اینستاگرام است، با تکیه بر کدامیک از مبانی اخلاقی و انسانی و دینی ما تولید و از فراگیرترین رسانه رسمی کشور پخش می شود؟فاین تذهبون؟

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا‌وسیما هم درباره این رفتار رسانه ملی در صفحه توئیترش نوشت: من هیچ مسئولیتی در صدا و سیما ندارم. در دانشگاه صداوسیما کار می‌کنم. با دیدن این کلیپ منتشر شده، متأسف و ناراحت شدم. نه اخلاقی بود، نه حرفه‌ای.

حتما بخوانید:  استقلال جان گرفت؛سپاهان و تراکتور همچنان می‌تازند

حجت‌الاسلام فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه هم به اعتماد آنلاین گفت: کار صداوسیما مصداق اشاعه فحشا بوده، این کار صداوسیما خلاف سیره پیامبر (ص) است و متأسفانه اثرات سوء بسیاری هم دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *