رهبر انقلاب: آن‌طور که برجام عمل شد، خیلی اعتقادی نداشتم رهبر انقلاب: آن‌طور که برجام عمل شد، خیلی اعتقادی نداشتم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رهبر انقلاب: آن‌طور که برجام عمل شد، خیلی اعتقادی نداشتم

رهبر انقلاب: آن‌طور که برجام عمل شد، خیلی اعتقادی نداشتم

خبرگزاری فارس: جمعی از دانشجویان سراسر کشور عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار و در پاسخ به یکی از دانشجویان که سوال کرد کمبودها در اداره‌ی کشور به ساختار برمی‌گردد یا به کارگزاران فرمودند: ساختار قانون اساسی خوب است. البته ساختارها میتوانند تکمیل شوند و نواقصشان برطرف شود؛ مثلاً یک روز مجمع تشخیص نداشتیم و امروز داریم. در همه‌ی نظامها همین است. بنابراین ساختار ایرادی ندارد منتها باید کم و زیادش کرد.

رهبر انقلاب: آنگونه که برجام اجرا شد، خیلی اعتقادی نداشتم

ایشان اظهار داشتند: نظام پارلمانی هم که درباره‌ی آن بحث شد، ما مفصل در مجمع بازنگری قانون اساسی آن را بررسی کردیم و نتیجه این شد که مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است. اما ما کارگزاران اشکال داریم؛ ناتوانی و کوتاهی داریم. گاهی کارگزاران در حرکت اشتباهی می‌کنند که در جامعه شکاف بزرگ ایجاد میکند.

رهبر انقلاب در واکنش به سخنان یکی دیگر از دانشجویان درباره توقف خصوصی سازی فرمودند: خصوصی سازی نیاز مبرم اقتصاد است ضمن اینکه البته خطاهای بزرگی صورت گرفته که باید جلوی آن را گرفت که بنده هم مکرراً تذکراتی داده‌ام. اشکالاتی در خصوصی‌سازی هست. منتها اصل خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصاد است؛ این از جمله اشکالات ساختار بود که اصلاح شده است.

ایشان تصریح کردند: البته در عمل اشکالاتی وجود دارد؛ خطاها و بی‌توجهی‌ها و لغزشهایی صورت گرفته که باید جلوی لغزشها را گرفت.

مقام معظم رهبری فرمودند: در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همه‌چیز را می‌بینید. نامه‌ای که درباره‌ی برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب می‌شود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفه‌ی رهبری این نیست که وارد بشود.

حتما بخوانید:  تصاویری از نحوه تولید واکسن برکت

ایشان تصریح کردند:‌ نظر ما این است که رهبری وارد کار اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند. اما آن‌طور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر دادیم.

ادامه دارد…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *