رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند

رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ملی ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوی موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد کرد.

رسانه‌ها شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر گزارش دادند که «خوان گوایدو» دقایقی پیش در اقدامی خود را رئیس جمهوری ونزوئلا معرفی کرد.

به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خواند

در بیانیه ترامپ آمده است: «امروز من رسماً رئیس مجمع ملی ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم.»

در ادامه بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: «مجمع ملی ونزوئلا در نقش خود به عنوان تنها شاخه مشروع حکومت که منتخب مردم است به قانون اساسی این کشور استناد کرده و نیکلاس مادور را غیرقانونی اعلام کرده است».

«مایک پنس» معاون ترامپ دیروز سه‌شنبه در پیام ویدیویی که در توئیتر منتشر شد، از گوایدو در مقابل «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا اعلام حمایت کرده بود.

او مدعی شده بود که مادور در انتخابی عادلانه به ریاست جمهوری نرسیده و از مجمع ملی ونزوئلا و «خوان گوایدو» رئیس آن به عنوان تنها نهادی که از طریق دموکراسی ایجاد شده یاد کرد.

گوایدو جمعه هفته گذشته همزمان با اقدام مخالفان نیکلاس مادور در غیرقانونی خواندن دوره دوم ریاست جمهوری وی، گفته بود حاضر است ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده بگیرد.

رهبر مخالفان دولت ونزئولا گفته بود در صورتی که نیروهای مسلح این کشور از او حمایت کنند، حاضر است رئیس جمهور موقت ونزوئلا شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  داعش، کرونا را عذاب الهی خواند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *