روایت دردناک ورزشکار زن اوکراینی از داخل کی‌یف روایت دردناک ورزشکار زن اوکراینی از داخل کی‌یف | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روایت دردناک ورزشکار زن اوکراینی از داخل کی‌یف

روایت دردناک ورزشکار زن اوکراینی از داخل کی‌یف

خبرورزشی: حدود ۱۰ روز از حمله نظامیان روسیه به کشور اوکراین می‌گذرد. از شروع این جنگ که کل جهان را متوجه خود کرده است، بسیاری از ورزشکاران در محکوم کردن حمله‌ای که ولادیمیر پوتین علیه اوکراین به راه انداخته است صحبت کرده‌اند.

از ستارگانی مانند تنیسور شماره یک تنیس مردان جهان، دانیل مدودف گرفته تا سایرینی که برای ثبت نام در ارتش اوکراین آمده‌اند وآنهایی که جان خود را در جنگ از دست داده‌اند. به تازگی یک ورزشکار سرشناس اهل اوکراین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود تجربه جنگ از داخل کشور را به تصویر کشید و توضیح داد.

یولیا لوچنکو، نایب قهرمان پرش ارتفاع جهان در بخش زنان گفت در حالی که نیروهای روسی به دنبال تصرف پایتخت کشورش هستند، هنوز در کیف است: «من هیچ حرفی ندارم. اینجا درد و جهنم است. ممنون از تمام دنیا، ممنون از کسانی که ساکت نمی‌مانند. من می‌خواهم در خانه‌ام زندگی کنم! در خانه، در کیف، در اوکراین. من دارم از درون میمیرم. مردم ما، خیابان های ما در حال مرگ هستند. من در کیف هستم و باور کنید اینجا هر صحنه وحشتناکی را می‌توانید ببینید.» او این جملات را در صفحه اینستاگرام خود نوشت.

روایت ورزشکار زن اوکراینی از داخل شهر کیف

لوچنکو یک ورزشکار مشهور اهل اوکراین است. او در سن ۲۴ سالگی موفق شد در رشته تخصصی خود در لندن ۲۰۱۷ نایب قهرمان جهان شود. دو سال بعد، قبل از همه‌گیری کرونا، او موفقیت خود را در مسابقات اروپایی که در گلاسکو، اسکاتلند برگزار شد، تکرار کرد. همچنین در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که سال گذشته برگزار شد، این ورزشکار پرش ارتفاع به فینال این رشته راه یافت و با پرشی ۱٫۹۶ متری در جایگاه هشتم قرار گرفت.خون ما تا ابد روی دست آنهاست

حتما بخوانید:  ایران ۰ - ژاپن ۲؛ تا دقیقه ۶۵

این ورزشکار ۲۴ ساله گفت: «روز ۲۴ فوریه روسیه به ما حمله کرد و حالا زندگی ما مثل همیشه نیست. من عاشق اوکراین هستم! من مردمم را دوست دارم، به کشورم ایمان دارم. من به قدرت تمام دنیا ایمان دارم. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد بزرگترین حماقت و جنایت است، اینکه در این قرن به جنگ مردم بروید. چگونه می‌توانند ما را بکشند؟ اگر من و خانواده‌ام بمیریم، خون ما تا ابد روی دست آن‌ها خواهد بود.»

روایت ورزشکار زن اوکراینی از داخل شهر کیف

لوچنکو برای پایان حرف‌های خود به پوتین، رئیس جمهور روسیه، اشاره و از او انتقاد کرد: «این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که انسان فکر کند خودش خدای قادر مطلق است. وقتی یک نفر دیوانه می‌شود. این همان چیزی است که پوتین به آن تبدیل شده است.»نمی‌خواهم کسی را بکشم اما…

سایر ورزشکاران اوکراینی نیز در مورد جنگ صحبت کردند. در مورد مردان، بسیاری از آنها در ارتش کشور خود نام‌نویسی کردند تا به نیروهایی بپیوندند که سعی در مهار تهاجم روسیه دارند. یکی از نمادین‌ترین موارد مربوط به قهرمان بوکس جهان، اولکساندر اوسیک بود که به تازگی عملکردی درخشان در سطح جهان داشته، اما تصمیم گرفت حرفه خود را برای دفاع از وطنش خود کنار بگذارد.

این بوکسور ۳۵ ساله با علم به اینکه ممکن است جان خود را در نبرد برای استقلال اوکراین از دست بدهد، به زیرزمین کیف پناه می‌برد: «وقتی بخواهند جان من یا بستگانم را بگیرند، من باید برای دفاع از کشورم این کار را انجام دهم. من نمی‌خواهم تیراندازی کنم، نمی‌خواهم کسی را بکشم، اما اگر بخواهند من را بکشند، چاره‌ای ندارم.»

حتما بخوانید:  پمپئو: ۷۰میلیارد دلار به ایران خسارت زدیم

روایت ورزشکار زن اوکراینی از داخل شهر کیف

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *