روحانی برای رفع بلای کرونا از ایران دعا کرد روحانی برای رفع بلای کرونا از ایران دعا کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی برای رفع بلای کرونا از ایران دعا کرد

روحانی برای رفع بلای کرونا از ایران دعا کرد

خبرگزاری ایرنا: حجت‌السلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پروژه ١٢٩٠ هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران گفت: روز درختکاری و هفته طبیعت که امسال مصادف است با روز میلاد با سعادت حضرت جواد ائمه (ع) هم برای مردم ما مبارک است و هم فرصت بسیار خوبی است که هرکسی یک نشانی را به نام درخت از خود باقی بگذارد. حسنات زیاد است که برای آینده خود بگذارد که یکی از آن غرس درخت است. این همه تاکیدات در قرآن شده است.

رییس‌جمهوری ادامه داد: یکی از زیبایی‌هایی که خداوند آن را پسندیده و طبع بشر هم هست سایه درخت و کنار نهر روان آب است. برای ما کاشتن درخت و حفظ منابع مهم است. امروز در اطراف تهران شاهدیم که ۱۲۹۰ هکتار به عنوان هفته درختکاری و طبیعت کاشته می‌شود که بسیار مبارک است.

روحانی گفت: آماری که شهرداری تهران اعلام کرد مبنی بر اینکه تعداد درختان جنگلی اطراف شهر تهران نسبت به اول انقلاب ۱۶ برابر شده حائز اهمیت و آماری بسیار ارزشمند است. البته جمعیت ما بیشتر و آلودگی هم نسبت به گذشته افزایش یافته است. بنابراین درخت مجرای تنفسی جامعه است که با آن می‌تواند یک شهر تنفس کند.

وی افزود: خبرخوشی که شهرداری داد این بود که درختان آفت زده خیابان ولیعصر به عنوان یکی از خیابان های زیبای شهر تهران و ایران و کم‌نظیر در خاورمیانه درختانی در حال جایگزینی است و تقریبا با درختکاری که امسال صورت می‌گیرد شرایط به زمان سالهای اولیه انقلاب بر می‌گردد. ۱۸ هزار اصله چنار بوده که ۲ هزار از دست رفته و الان دارد جایگزین می‌شود.

حتما بخوانید:  تصادف زنجیره‌ای مرگ‌بار در محور بهبهان - رامهرمز

رییس جمهوری ادامه داد: امسال شاید بیش از هر سال دیگر موضوع سلامت در جلوی چشم ما جلوه‌گری بیشتری می‌کند. همیشه سلامت برای ما مهم بوده است. در داستان ویروس کرونا مردم احساس کردند که سلامت خود، خانواده و افراد جامعه چقدر مهم است بنابراین وسیله‌ای که سلامت ما را تامین می کند درخت و مراتع است و آنچه نشاط ما را هم تامین می کند درخت و گل و سبزه است که باعث تازه شدن روحیه مردم می شود. خداوند وقتی از بهشت تعریف می کند می گوید در بهشت اول چشم لذت می برد.

روحانی در ادامه گفت: جنگل کاری اگر توام با درخت های مثمر باشد خیلی بهتر است. چراکه بعضی کشورها اطراف پایتخت یا شهرشان درخت زیتون کاشته‌اند که هم زیبایی است و همه از میوه آن استفاده می کنند. بنابراین امسال با اهمیت بیشتری به درختکاری ادامه دهیم.

رییس‌جمهوری افزود: از مردم ایران خواهش می‌کنم یکی از مسوولیت‌های خود را کاشتن یک یا چند درخت بدانند و به عنوان یادگاری برای خود باقی بگذارند. از همه کسانی که برای جنگل‌کاری در کشور تلاش می کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از آمارهای خوبی که اخیرا از وزارت کشاورزی ارائه شد درباره زراعت چوب در ایران است که البته در دولت تدبیر و امید این زراعت دو برابر شده است. اگر چه زراعت چوب، درختانی است که بعدا بریده می شوند ولی جای آن دوباره کاشته می‌شود که خود همین نیز تنفس طبیعت را آسان می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه زیبایی شهر، سلامت و نشاط مردم جزو وظایف اصلی و مهم ما است، گفت: امیدوارم خداوند سریعا ما را از بلیه کرونا نجات دهد. به پزشکان و پرستاران که در این راه تلاش می‌کنند خسته نباشید می گویم و از مردم که به خوبی با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همکاری کردند و می کنند تشکر می‌کنم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *