روحانی: برجام تصمیم کل نظام بود نه یک فرد روحانی: برجام تصمیم کل نظام بود نه یک فرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: برجام تصمیم کل نظام بود نه یک فرد

روحانی: برجام تصمیم کل نظام بود نه یک فرد

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت: همه روزه همین یک کلمه است؛ از خواست شخصی می‌گذریم به خواست عمومی پاسخ مثبت می‌دهیم. روزه همان صبر است. در قرآن هم از روزه به عنوان صبر یاد شده است. روزه قدرت مقاومت است.

وی افزود: فلسفه روزه تقوا است؛ تقوا همان قدرت فوق‌العاده روحی انسان برابر همه لغزش‌ها و ایستادگی برای اهداف انسانی است امیدوارم در این ماه رمضان همه بتوانیم به عنوان مهمان خدا از این سفره بهره‌برداری کنیم.

روحانی: برجام یک تصمیم ملی بود نه فردی

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ۱۸ اردیبهشت است درست یکسال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می‌گذرد، یادآور شد: امرزو ما مصمم هستیم تصمیم ملی و راهبردی مهمی را به عرض ملت ایران برسانیم، اساس برجام یک تصمیم ملی و راهبردی بود، برجام نه تصمیم فردی بود نه تصمیم جناحی و دولتی بود بلکه یک تصمیم ملی و مربوط به کل نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما هم قبل از برجام و هم بعد از برجام دو بار پای صندوق آمدند و این راه را تایید کردند؛ سال ۹۲ با ۱۸ میلیون رای مثبت به دولت خواستند، دولت خلاقیت جدیدی برای حل و فصل مسائل و گشودن گره‌ها به کار گیرد که اسمش را تعامل سازنده می‌گذاریم بعد از ۴ سال بار دیگر پای صندوق آمده این بار با ۲۴ میلیون بار دیگر به اعتدال و تدبیر رای دادند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: از آغاز توافق برجام دشمنان ایران با این توافق مخالف بودند تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه همه آنها که ضد برجام بودند، ضد ایران هم بودند و هستند. انتقاد غیر از ضدبرجام بودن است اما دشمنی با برجام مخصوص صهیونیسم، ارتجاع و تندروهای آمریکا بود.

حتما بخوانید:  اتفاق دلخراش برای بیرانوند در آستانه جام‌جهانی

وی با بیان اینکه برجام به نفع منطقه و جهان به ضرر دشمنان ایران بود، گفت: از سال ۹۳ همه تلاش خود را به کار گرفتند تا این بنای باشکوه را فرو بریزند. اروپایی‌ها در مقام عمل ناتوان بودند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *